Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Държавата срещу Uber в спор за сигурността на пътниците

"Към момента така предоставената услуга не отговаря на законите. Ако го направят - никой не може да ги спре", каза транспортният министър Ивайло Московски.
"Към момента така предоставената услуга не отговаря на законите. Ако го направят - никой не може да ги спре", каза транспортният министър Ивайло Московски.

Министърът на транспорта Ивайло Московски призова компанията за автомобилни превози Uber да се приспособи към изискванията на българското законодателство, ако иска да продължи да извършва услугите си на пазара.

"Нямам амбиция да победя Uber. Война с такъв тип услуги нито искам, нито ще водя. Към момента така предоставената услуга не отговаря на законите. Ако го направят - никой не може да ги спре", каза Московски пред "Седмицата" на Дарик радио.

Московски се усъмни в отговорността, която Uber може да поеме при евентуално криминално престъпление, извършено от автомобил или шофьор, който изпълнява техните услуги.

"Tе трябва да изминат определен път, за да добавят безопасност за пътниците, които обслужват", каза министърът.

По думите му за разлика от лицензираните таксиметрови компании, които задължават шофьорите да поставят идентификационна карта на таблото на колата и поддържат телефонни линии за оплаквания на клиенти, Uber не гарантира сигурността на пътниците си.

Не стана ясно как Московски вижда отговорността при традиционните компании, които през последните години работят само като разпределители на заявки и лизингодатели на шофьорите си.

Така при катастрофата на Цариградско шосе от лятото на 2013 г. се оказа, че таксиметровият шофьор, убил двама и ранил 12 души, е имал седем наказателни постановления, но те не са били проверени от компанията, за която е работил.

На въпрос как държавата е осигурила безопасността на пътниците, след като разрешава експлоатацията на 15-годишни автомобили за таксиметрови услуги, Московски разкритикува промените от 2014 г., но и зае колеблива позиция за реформа на регулацията.

"Към днешна дата считам, че 15 годишни таксиметрови автомобили не трябва да има. Мисля да дебатирам, но само на мен няма да ми стигнат силите", каза той, без да поема ангажимент за срокове или резултати.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените