Нация техническа: Стълб на пътя

Уникално пътно-инженерно решение поникна след ремонт на участъка между Трън и село Студен извор.

Ралица Згалевска е публикувала снимката на "съоръжението" във Facebook-профила си на 2 май с коментар "По пътя обратно от Музея на киселото мляко в с. Студен извор... Ми оттук трябвало да мине пътят. Това е то!"

На снимката се вижда, че по средата на прясно асфалтираното платно без маркировка и осветление е побит електрически стълб, който не може да бъде заобиколен, ако не се влезе в насрещното движение преди завоя на ляво.

И за да има някаква полза от тая снимка не само за трафика във фб - пратих току що мейл до община Трън. Ето текста, дано...

Posted by Ралица Згалевска on Monday, 4 May 2015

Пътят е част от проект по Програмата за развитие на селските райони на стойност 2 милиона лева, съобщава "Дарик".

Оказва се, че кметицата на Община Трън Станислава Асенова, под чиято отговорност пада поддръжката на участъка, не вижда непосредствена опасност от катастрофи.

"Стълбът ще бъде преместен, очакваме графика на ЧЕЗ кога ще дойдат да изключат високото напрежение, да откачат жиците, захванати за стълба, за да можем да го преместим. Пътят е асфалтиран миналата седмица, защото се гони график. Но този път не е довършен, не е приет, така че има още работа по него", заявява тя пред "Дарик".

По думите й "само ако човек иска да се самоубие, може да стане инцидент". По пътя вече са поставени предупредителни знаци.

Не е ясно защо пътят е бил пуснат в експлоатация въпреки очевидния риск за пътно-транспортни произшествия.

 

#2 Никой 05.05.2015 в 01:18:44

И трънската кметица май събира за палати и вили

#3 Reality Liberation Front 05.05.2015 в 09:58:47

Трънската лотария...

#4 Rodrigo Diaz de Vivar 05.05.2015 в 10:21:23

Пътят не е пуснат в експлоатация, стана ясно вчера. Ако има знаци за ремонт в началото на пътя, а то със сигурност има от двете страни, какъв е проблема? Или непременно трябва да се посети музея на млякото точно днес. Със същият успех Згалевска може да мине през гората където ще се строи път и да протестира защо има дървета. За всеки е ясно, че този стълб ще се демонтира, не е част от пътя, но трябва някой друг да си свърши работата, в случая ЧЕЗ. Кметицата ли да се качи на стълба да откачи кабелите с високото напрежение.

#5 Rowan 05.05.2015 в 10:52:33

Ама не може да се отрече, че изглежда култово! Навява носталгия в духа на късния соц

#6 Josephin 05.05.2015 в 11:37:21

драги ми Rodrigo, този стълб е трябвало да се премести преди да се почне строителството/ремонта на пътя, а не след като е положен асфалта - такава е технологията, друг вариант няма - сега като го премахнат, там винаги ще има дупка, която ще трябва да се кърпи, защото под асфалта има няколко пласта материали, които се полагат цялостно, ако наистина правим път, а не гробище а ако случайно тази кметица има шофьорска книжка, то следва да я лишат завинаги от нея

#7 Никой 05.05.2015 в 14:20:29

Трябва да се лиши от книжка и шефът на сметната палата, задето е пропуснал в списъка за проверки Община ТРЪН

#8 Rodrigo Diaz de Vivar 05.05.2015 в 14:49:15

Драга ми Жозефин... Има си технически ръководител, който отговаря за тези неща и този технически ръководител не е кметицата. Когато дойде време за предаване на обекта, най-вероятно тази "кръпка" ще направи впечатление на някого. В него ред на мисли се предполага, че кръпка няма да има. Съществуват 101 начина да се нахне този стълб от там, един от които е да се отреже, има специална машина за това. Той не се скубе като трева от поляната. И със сигурност, зоната под "кръпката" ще е най-здравото място по този път. Частта от стълба, която ще остане под земята ще е в пъти по-здрава от пластовете чакъл под останалия асфалт. Структурата на асфалтовата настилка в България отдолу нагоре е пясък, чакъл, неплътен асфалтобетон, композитна мрежа, пак неплътен асфалтобетон и след това плътен такъв. Всички тези пластове са в пъти по-нетрайни и по-плитко от железобетона на стълба и неговия фундамент. И ако кръпката се направи така, че да няма кухини под нея, в които зимно време да навлиза вода (с по-горещ и мек асфалтобетон се прави), ти никога няма да разбереш, че там има кръпка и тя ше е последното място което ще остане здраво от този път.

#9 Никой 05.05.2015 в 15:11:46

Ако кметицата не е взела комисионни да изгони техническия ръководител Не сме избрали ние ръководителя де, за да се застрашава живота на момичето, че трънката бързала

#10 Rodrigo Diaz de Vivar 05.05.2015 в 15:37:15

Ако пътят не е пуснат в експлоатация, няма за какво да бъде изгонен. На практика, това е незавършен строеж, той не е годен за употреба по предназначение. Да, няма друг път до въпросното място и по тази причина хората го използват. Но пък да се сатанизира кметицата, изпълнителя и техническият ръководител е малко прекалено. Особено пък, ако в двата края има знаци, че пътят е в ремонт и че има препятствия по него. Ако искаш да го използваш, просто бъди внимателен, намираш се на строеж. Напоследък ми правят впечатления подобни глезотии. Мангали, искали да линчуват младежа, който блъсна и уби циганче, което пресичало на бегом бул. Тодор Александров в Бургас. Източно от езерото. Да, не е спрял младежа, уплашил се е и е избягал. Ще го съдят и ще го осъдят. Но булеварда е шест лентов с ограничение 80 км. Айде някой да ми каже какво прави детето на булеварда, на място без пешеходни пътеки и тичайки. Наблизо има светофар и пригодено за пресичане. И не е жилищен район, няма как да се предположи, че отнякъде ще изкочи десетгодишно дете. Не е бил достатъчно внимателен шофьора и абсолютно заслужено ще бъде наказан, но е важно в каква степен. Друг пък бил блъснат на автомагистрала и шофьорът бил убиец. Да ми отговори някой каква работа има пешеходец на магистрален път.

#11 паяка 05.05.2015 в 15:41:00

Има хора, които със затворена уста крещят: " АЗ СЪМ ГЛУПАК! АЗ СЪМ ГЛУПАК!" Колко неграмотен трябва да си , за да асфалтираш път, по средата , на който стои стълб, или да асфалтираш тротоари плътно до кората на живите дървета, растящи там и да ги запечатиш!?!?! Че има идиоти и тъпанари е ясно, но май не са изолирани случаи. Това са операции, осъществявани от групи хора. Е може ли поне на един да не му светне някаква сигнална лампичка и да си зададе някои въпроси!? Вторачили се в ордерите и в сроковете, а в същината, бе кой го е грижа... А че двойна рабата се върши и се губят и време, и пари, айде работната сила явно няма квалификация, а и тя и без това много много не се е престарала... Ебаси Абсурдистанията!

#12 Kenny McCormick 05.05.2015 в 16:21:14

Вие нищо не разбирате от изкуство. Това всъщност е, както по модерному се вика, инсталация. Около нея могат да се организират: - пърформанси - стейтмънти - флашмобове - търлъ

#13 dedogo6 05.05.2015 в 16:22:16

След първата катастрофа у тоя стълб, некой ще излезе ,ако е жив, и ще прати много здраве на родата на който го е измислил, до 19-то коляно. Има да ги сърби задника...

#14 паяка 05.05.2015 в 16:22:33

да и катастрофи- найш къв джумбиш може да стане

#16 Rodrigo Diaz de Vivar 05.05.2015 в 20:49:26

Не се сърдя Бички, не. И нямам никаква връзка с никого от случката. И съм съгласен, че е невероятна тъпотия това, което е направено. За това две мнения няма. Бърборенето ми е свързано с изкарването на тази глупост като тема на деня. Решила Пенка от БАСП да ходи в музея, снимала някаква тъпня на ремонтиращ се път и понеже има фейсбук цяла България се занимава с тази глупост. Не знам откога не се се прибирал, но има междуградски пътища с 20 сантиметрови дупки по тях. От години. Как някой не снима тях, да видиш какво чудо е. Там вече има кметове за затвора.

#17 KingoftheROAD 05.05.2015 в 21:10:10

http://doseng.org/demotivation/81222-ugaday-stranu.html

Новините

Най-четените