Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Близо 8000 км пътища у нас имат спешна нужда от ремонт

От декември насам на пътните строители са платени 1,3 млрд. лв. по стари задължения Снимка: БГНЕС
От декември насам на пътните строители са платени 1,3 млрд. лв. по стари задължения

Близо 8000 км пътища от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние. Това заяви пред БНР зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков.

"Трябва да се продължат започнатите инфраструктурните обекти - доизграждането на АМ "Хемус", на скоростния път Ботевград - Видин, започване на нови обекти, които не търпят отлагане. Затова се надяваме да бъдем финансирани от бюджета", коментира той.

По думите му е наложително разширяването на АМ "Тракия" от София до разклона за АМ "Марица".

За да се получи финансиране за такъв проект обаче, трябва да се направят предпроектни проучвания и да се завърши проектирането. Затова и според Шишков тази година не се очаква да започне реализирането на този проект.

По думите му строежът на магистрала "Европа" закъснява по редица причини.

"Ще се опитаме до края на годината да усвоим максимално средства по оперативната програма, която финансира тази магистрала. АМ "Струма" - там се надяваме скоро да започнем строителството на пътния възел при град Кресна, от южна страна в посока София", посочи зам.-министърът.

Относно парите за пътно строителство и договорите с фирмите, той посочи, че от декември досега на пътните строители са платени над 1,3 млрд. лв. по предишни задължения.

"Спорът в момента е за разплащания, които касаят основните ремонти, направени без необходимите строителни книжа, без разрешение за строеж, без съответния надзор... Нашето желание е обектите, изградени извън строителните норми, да бъдат обявени за търпими. Вече изградени пътища, ако спазим изцяло сега действащия закон, трябва да ги разрушим и отново да ги изградим. Нашето общество не може да си позволи това. Предложението се отнася само за обекти, които касаят инфраструктурно строителство", обяснява Шушков.

Той изрази надежда за отстраняването на повредата на мостово съоръжение на АМ "Тракия" да се позволи движението да остане в аварийната лента, за да не се налага цялостно затваряне до приключване на ремонта. Зам.-министърът обаче не се ангажира с краен срок кога ще се случи това.

По думите му към този месец са събрани 210 млн. лева от електронните винетки и от тол системата, което е близо с 34% повече от същия период на миналата година:

"За първи път от съществуването на този начин на таксуване в България тежкотоварният трафик плаща повече, отколкото винетните стикери", категоричен бе Шушков.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените