Съвместна кампания на производители, вносители и търговци на спиртни напитки под надслов "Не продаваме алкохол на непълнолетни" стартира днес.
Създател на инициативата е АПВТСН (Асоциация на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки), а първите партньори в търговията на дребно, които я подкрепиха, са Кауфланд България ЕООД и Лидл България ЕООД.
С тази кампания обединяваме усилията на всички хора по търговската верига в посока саморегулация, спазване на закона и превенция на ранната употреба на алкохол от деца. Кампанията не използва търговски марки и в нея всички участват на доброволни начала, съобщиха от АПВТСН.
В 54 обекта на Кауфланд и 78 обекта на Лидл из цяла България ще бъдат поставени анонсиращи материали, които напомнят на крайните потребители, че в съответните магазини НЕ може да се купи алкохол от непълнолетни лица.
Кампанията ще бъде с продължителност 4 месеца и ще приключи в края на 2015г. Освен това, всеки управител на магазин ще получи Харта за отговорна продажба и употреба на алкохол, която лично да подпише и запази, за да може той и неговият екип да бъдат мотивирани ежедневно да спазват нейните принципи.
Всички магазини на Кауфланд и Лидл ще бъдат обозначени на българския интернет сайт за отговорна консумация konsumirai-otgovorno.bg като ангажирани не само със спазване на Закона, но и с лична отговорност за ограничаване злоупотребата със спиртни напитки в ранна възраст.