Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 4.6 милиона лева електронния магазин eMag.bg заради няколко промоциални кампании по сигнал на конкурента store.bg. Санкции са наложени и на участващите в търговските акции партньори „Хеликон" АД и „Колибри" ООД- Marketplace.
Регулаторът установи заблуждаваща реклама (нарушение по чл. 32 от ЗЗК) от страна на „Данте Интернешънъл" СА, Румъния (еMag) при провеждането на рекламните кампании: „Черен петък" (28.11.2014 г.), „Emag - Най-лесния начин да поръчаш - Най-сигурния начин на доставка - Милиони начини да се зарадваш" (03. - 24.11.2014 г.), „Две години eMag.bg" (08.12.2014 г.)
Комисията установи и на дружеството съвместно с „Хеликон" АД в рамките на кампаниите „Черен петък" (28.11.2014 г.), „Революция на цените" (17-19.02.2015 г.), „Crazy days" (19-21.05.2015 г.) и „Ловци на намаления" (14-16.07.2015 г.), както и нарушения, осъществени съвместно с „Колибри" ООД в рамките на кампаниите „Революция на цените" (23-25.06.2015 г.) и „Crazy days" 24-26.03.2015 г.
Така КЗК наложи имуществена санкция на еMag.bg общо в размер на 4 657 779 лв. Глобата е изчислена като процент от размера на приходите от продажби на дружеството за 2015 г.
Имуществени санкции общо в размер на 281 552 лв са наложени на „Хеликон" АД, както и 17 220 лв. на „Колибри" АД.
Това не е първа глоба на eMag.bg за кампанията Black Friday. Пред 2014-та година санкцията бе 750 000 лева, като компанията обжалва в съда.