VIVACOM отчита ръст от 3,2 процента в приходите си спрямо 2015 година, съобщиха от компанията. Общите приходи за 2016 г. възлизат на 875 милиона лева.
Телекомът продължава да увеличава пазарния дял по приходи от мобилни услуги, като в края на 2016 г. той е 28%. Към края на 2016 г. клиентите на мобилни услуги са 3 133 000, което е с 3,6% повече от предходната година. 87% от клиентите на мобилните услуги на Vivacom са предпочели срочен абонаментен план.
В общите приходи от мобилни услуги делът на приходите от мобилен интернет продължава да се увеличава. През 2016 г. той вече е 32% спрямо 27% за 2015 г. Заслуга за това има и разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома, която вече покрива 86,75% от населението в над 650 населени места.
Компанията си връща лидерска позиция във фиксирания интернет с 437 000 абонати в края на годината. Повече от половината от всички потребители (51%) използват оптичната мрежа на компанията, която осигурява скорости до 900 Mbps. Това представлява ръст от 7 процентни пункта спрямо предходната 2015 г.
VIVACOM запазва позициите си и в предоставянето на най-модернатa телевизионна услуга - интерактивна телевизия (IPTV). Общо 42% от всички 410 000 абонати на платена телевизия на телекома използват интерактивна телевизия.
Стойността на вложените от VIVACOM средства за инвестиции са 212 милиона лева. 71% от всички инвестиции на компанията са за мрежова инфраструктура - 150 млн. лв.
През 2017 година компанията ще продължи да развива технологичната си инфраструктура и ще инвестира активно в покритието както на 4G мрежата, така и на оптичната си инфраструктура.