Axel Springer, германският медиен конгломерат, се e съгласил да купи базирания във Вашингтон медиен франчайз Politico. Следелката беше обявена в четвъртък сутринта, като цената, която европейският издател ще даде по нея, възлиза на над 1 милиард долара, съобщава CNN.
В продажбата ще попадне и медията за технологични новини от семейството на Politico - Protocol.
На практика Axel Springer и Politico вече работят заедно по съвместно предприятие в Европа. Въз основа на тази връзка двете страни започнаха сериозно да говорят за сделка по-рано през това лято.
Първи за преговорите писаха Wall Street Journal по-рано този месец.
Към момнета за медийната група на Politico, включително в американския ѝ офис, европейския ѝ офис и за Protocol, работят повече от 500 журналисти.
Настоящият собственик на Politico, Робърт Олбритън, заяви, че е решил да продаде компанията, защото, по думите му, вече става все по-ясно, че "отговорността за разрастване на бизнеса в световен мащаб, за по-добро обслужване на публиката и създаване на повече възможности за нашите служители може да бъде по-добре развита от по-голяма компания със значителен глобален отпечатък и амбиции, отколкото бих могла да бъде от мен като собственик на семеен бизнес".
Олбритън все пак ще остане издател на Politico и Protocol. Освен това редакционните и ръководни екипи на Politico за САЩ, Politico Europe и Protocol ще останат същите, като потвърждение за това е дадено от Axel Springer.
Цената на сделката пък беше потвърдена за CNN от лице, участвало пряко в преговорите, като големият ѝ размер е признак за сериозно раздвижване в международния дигитален медиен пазар.
Продажбата на Politico идва на фона на друга голяма сделка от миналата седмица, когато Nexstar Media Group закупи емблематичния политически сайт в САЩ The Hill, концентриран върху новини от Конгреса.
В индустрията на дигиталните медии рекламодателите все по-често насочват големи части от рекламните си бюджети към големите технологични компании като Facebook и Google. Това провокира големите новинарски групи да се разширяват още повече, за да предлагат конкурентност.
Така например през 2020 г. BuzzFeed придоби HuffPost от Verizon Communication. През 2019 г. Vice Media купи Refinery29, а VoxMedia сключи сделка за New York Media - компанията майка на New York Magazine.
От Axel Springer заявяват, че се очаква сделката да влезе в сила до края на годината.
Германският медиен издател е сред най-големите играчи на пазара в Европа. Компанията, кръстена на първия си издател, започва работа след края на Втората световна война, като към днешна дата под нейната шапка влизат редица новинарски марки като Bild, Die Welt и Fakt. В САЩ компанията вече притежава медиите Insider, бизнес ориентираната Morning Brew, сп. Rollingstone, списанието за тежка музика MetalHammer, както и редица други медии. Освен тях в портфолиото на компанията има сайтове за търсене на работа, сайтове за имоти и медии за маркетинг.