Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как мръсният въздух стана тема?

Защо ли имаме чувството, че сме свидетели на поредния проект, от който обществото няма непременно да спечели.  И въздухът няма да стане особено чист Снимка: AirBG.info
Защо ли имаме чувството, че сме свидетели на поредния проект, от който обществото няма непременно да спечели. И въздухът няма да стане особено чист

Проблемът с мръсния въздух в София се стовари някак ненадейно, баш преди Председателството. Като помислим малко - може и да не е случайно.

Разбра се, че Столична община е сварена неподготвена и изневиделица се наложи да се мисли нещо като "за вчера".

Ама не е добре така пожарникарски да се подхожда по такъв въпрос, защото замърсяванията нито са от днес, нито ще изчезнат скоро.

Истината е, че както и в случая с "културното наследство" на паветата и по този проблем първо вдигнаха гири няколко активиста във Фейсбук, после се появи сайт (проект?), започнаха да се продават (осиновяват*?) сензори, и ето че проблемът започна да прилича на политически.

Не че е лошо въздухът да е чист. Но ефектът от "мерките" няма да е този, който се очаква.

На първо време се очертава да ни/ви сурвакат със Синя зона за 4 лв на час. Това разбира се, има много малко общо с чистия въздух, но хората, които превръщат "граждански активист" в професия, със сигурност ще са доволни. Те се отнасят към колите както английските лудити към тъкачните станове.

Паркирани коли не могат да замърсяват въздуха, но за сметка на това, в близката Зелена зона ще се правят такива безкрайни кръгчета с надежда да се намери място, че с отделения въглероден двуокис ще може да се захранва някоя гигантска оранжерия.

Да не говорим, че под "колите" се разбира всичко - от 30 годишен таралясник и сдухана баничарка, зад които можеш да караш само с противогаз, до автомобили с катализатори и сертификат Евро 6. Разлика не се прави.

By the way, само ако КАТ се реши да изпълни функциите си по контрол на газовете на колите, проблемът ще се е решил наполовина.

Ако и улиците се мият повече от веднъж годишно, щастието ще е още по голямо. Ама за това се иска някой да работи, по-трудно някак се реализират "проекти", а очевидно не това е целта на "мерките"и на "гражданските активисти".

Като се погледне картата на замърсяванията в града, и се види, че в Бояна положението е по-тежко, отколкото в "претоварения от коли център", и става безпощадно ясно, че по-голямата драма е с дръвцата и въглищата, отколкото с тези лоши, лоши коли.

Тук акъл трудно може да се даде без експертиза, а ние не притежаваме такава, поради което умно ще замълчим. Но е важно да се прави връзка между причина и следствие. Тогава и "мерките" ще се измислят по-лесно.

А и не сме съгласни да плащаме 4 лева за Синя зона, за да може някой да гушне кинти по проект.

*Кампанията тече под мотото Осинови станция

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените