Латиноамериканско нашествие

Предстоящият дебют на Серхио Перес във Формула 1 с тима на Sauber е огромен шанс за мексиканеца, който получава възможност да се бори с една от сензациите в най-новата история на Формула 1 - Камуи Кобаяши.

Серхио Перес Мендоса, както е пълното име на мексиканеца дължи бързото развитие на кариерата си, както на таланта си, така и на най-богатия човек в света - Карлос Слим.

Мексиканският магнат има собствена академия за развитие на млади пилоти и редовно финансира свои сънародници в моторните спортове, които се изявяват зад граница.

Възпитаник на тази програма е и шампионът за 2010 в сериите GP3 Естебан Гутиерес, а през новия сезон той ще е трети пилот на Sauber. Перес пък се пребори за второто място в крайното класиране в GP2 през 2010, а скоро след Петер Заубер обяви, че го наема за титуляр.

Нашествието на мексиканците във Формула 1 не е случайно: прогресът на пилотите е финансово подплатен от Карлос Слим - неговата компания Telmex стана и основен спонсор на Sauber за 2011. Дори вече се говори за възможността Слим да купи целия отбор на Петер Заубер, швейцарецът пак намекна, че предпочита да си остане в пенсия, тъй като ежедневното ръководство на отбора го натоварва твърде много.

През 2011 ще гледаме още един латиноамериканец във Формула 1 - втори пилот в Williams вече е шампионът в сериите GP2 Пастор Малдонадо.

25-годишният пилот става първият представител на Венецуела в световния шампионат от времето на Джони Чекото-старши.

А Латинска Америка ще бъде добре представена през 2011 във Ф1: освен Перес и Малдонадо, място на стартовата решетка има и Бруно Сена, но Лукас ди Граси загуби своето във Virgin.

Малдонадо от своя страна се ползва с личната подкрепа на президента на Венецуела Уго Чавес, който попълва бюджета на пилота чрез национализираната нефтена компания PDVSA. Според непотвърдена информация от Williams, Малдонадо осигурява за сезон 2011 10 милиона долара за бюджета на тима.

Заради световната икономическа криза или по-скоро заради последствията от нея във Формула 1 има сериозен брой пилоти, които си плащат, за да карат, но това не означава, че всички новаци нямат талант. Напротив, просто сега стана по-трудно да си пробиеш път до световния шампионат и помощта на спонсорите винаги е добре дошла.

Новините

Най-четените