Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Няколко с един билет

Все повече фенове на английския футбол имат проблеми със скъпите билети Снимка: getty images
Все повече фенове на английския футбол имат проблеми със скъпите билети

Всеки осми фен на Манчестър Юнайтед, който притежава сезонен билет за домакинските мачове на любимия си отбор е разделил разходите по купуването му със свой приятел или приятели. Процентът на тези, които не могат да си платят сами сезонните билети във Висшата лига е най-висок сред запалянковците, подкрепящи Димитър Бербатов и компания.

Това разкри авторитетното изследване Football Fans Index, според което Манчестър Юнайтед не е успял да продаде всичките си сезонни билети за 2010/2011 - клубът е предложил на феновете 54 000 пропуска, но са били купени 51 800.

Защо феновете се групират по двама по трима и не могат да си плащат сами сезонните билети? Отговорът е колкото лесен, толкова и неприятен - билетите са вече твърде скъпи. Най-евтиният сезонен билет във Висшата лига е 209 лири, а най-скъпият - 1370 паунда. И за съжаление цените няма да спрат.

Шефовете на Арсенал, Ливърпул и Тотнъм обявиха, че най-вероятно за следващия сезон отново ще има повишение на билетите, които породи коментари, че най-вероятно около 10% от феновете на тези три клуба ще си търсят партньор за покриването на разходите за сезонни билет.

Част от анализаторите в Англия са на мнение, че поделянето на разходите не се влияе от клубната принадлежност и верността към любимия отбор - просто в повечето случаи решението за споделяне на билета е изцяло икономическо.

Някои техни колеги обаче посочват това, че едва 5% от феновете на шампиона Челси делят билета си с някой друг, което било доказателство, че най-верните почитатели не искат да пропускат нито един мач у дома. Или пък просто феновете на Челси имат повече пари. А сезонните билети за „Стамфорд Бридж" не са евтини - най-скъпите са 1210 лири. В същото време шефовете на клуба на Роман Абрамович отчетоха спад на посещаемостта на мачовете на тима с 5%, което наистина е странно с оглед на успешния домакински сезон на клуба.

Може би само при новака Блекпул можем да говорим за лоялни почитатели - само 2% от почитателите на новака са заявили в хода на изследването, че са готови да поделят с друг сезонния си билет за завръщането на любимия им отбор във Висшата лига.

„Почти всички клубове заявиха, че са замразили цените на сезонните си билети, но много фенове вече се питат дали могат да си позволят да подкрепят любимия си отбор в домакинските мачове и в гостуванията", заяви Грант Батър, говорител на организацията Virgin Money, която провежда изследването сред феновете.

„Тази тенденция се забелязва най-силно сред феновете на Манчестър Юнайтед, при това тя продължава в рамките на последните няколко сезона. Те не са доволни от растящите цени на билетите, от това, че футболът им излиза все по-скъп, а понякога качеството на футбола ги разочарова и търсят начин да не харчат толкова много - като си делят цената на сезонния билет."

Мнението му беше допълнено от Малкълм Кларк, президент на Федерацията на футболните фенове: „Все повече и повече и запалянковци се комбинират, за да си купят сезонен билет. Причината е една - високите цени. Вече твърде много фенове не могат да си позволят да плащат скъпите сезонни билети."

Football Fans Index на Virgin Money следи цените за феновете в британския футбол от януари 2006, като целта на програмата е да постигне ограничаване на ръста на разходите на запалянковците. При стартирането на индекса през 2006 „потребителската кошница" на всеки фен е струвала 77,95 лири.

В нея анализаторите включват цената на бензина и дизела на Острова, билетите за мач, храна, алкохол, билети за влак и цената на фланелка на предпочитания футболен клуб. Изследването се прави на всеки три месеца и показва, че разходите постоянно растат.

При последното му провеждане цената на „потребителската кошница" на фена в деня на мача вече струва 97,50 лири, което е сериозна сума за еднодневно забавление, в което футболът е едва 90 минути.

 

Най-четените