Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън отрече обвиненията на съотборника си в Mercedes Нико Розберг, че умишлено го е забавил в средата на Гран при на Китай и така е застрашил шансовете му за победата и дори за второто място.
Розберг обясни, че това е било „ненужно напрежение" в хода на надпреварата.
„Абсолютно не става въпрос за това, че умишлено съм забавил Нико - обясни Хамилтън. - Не съм се опитвал да намаля темпото, за да може Фетел да го застигне, тъй като ние имахме нужда от двойна победа и това е най-важното за нашия отбор. Ако Нико искаше да ме догони и да ме изпревари, то той щеше да го направи. Честно казано, не мога да разбера от какво се оплаква.
„Дойдохме в Китай за двойна победа и я постигнахме. Така че няма от какво да се оплакваме."
Розберг обясни, че ситуацията ще бъде обсъдена допълнително в тима.
„Разбира се, че ще обсъдим това и ще видим какво ще стане", обясни германецът, който рестартира войната на думи между двамата пилоти на Mercedes, която миналата година достигна върха си в Гран при на Белгия, където Розберг удари отзад Хамилтън и го лиши от шанс за победата.
„Забавянето на Хамилтън се отрази много зле на моето състезание - обясни Нико. - Поне що се отнася до развитието на битката в този момент. Това беше най-добрият вариант за Люис - да ме забави, за да ме догони Фетел, а след това Фетел да спре по-рано от мен и аз да трябва да отговоря на тази стратегия.
„За мен беше неприятна изненада да разбера, че Люис бави темпото тъй като се опитва да запази гумите си. Той каза, че е мислел само за собствените си интереси в този момент и това обяснява всичко.
„Това, което ме изненада неприятно е, че точно преди състезанието обсъждахме подобна ситуация."
Шефът на Mercedes Тото Волф обясни по-късно, че въпросът е бил изяснен между двамата пилоти на анализа на надпреварата, организиран от тима.
„Люис в нито един момент не се е опитвал да забави Нико, за да го принуди за финишира трети или по-назад, 100 процента съм уверен в това - обясни Волф. - Люис не знаеше на каква разлика са пилотите зад Нико. Това, което той знаеше и беше важно за него беше, че гумите му трябва да издържат по-дълго, по-дълго от най-дългата серия обиколки, която беше записал до този момент през уикенда. Затова Люис реши да намали в средата на състезанието."