Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Атанас Райков: Приложения като Viber ще имат ключова роля и в бъдещето

AI ще гарантира повече сигурност на данните, убеден е Райков
AI ще гарантира повече сигурност на данните, убеден е Райков

От февруари тази година Атанас Райков е вицепрезидент "Глобален маркетинг и бизнес развитие" в Rakuten Viber.

Той с удоволствие приема мисията да направи Viber още по-популярен по света, ако това въобще е възможно за приложението, което сякаш владее българския мобилен пазар.

Поводът да си поговорим с Райков обаче е и участието му във форума Tech of Tomorrow и то само ден преди събитието, което ще се проведе на 26 септември в "Интер Експо Център".

Технологиите никога не са били толкова тясно свързани с бизнеса, колкото са сега и колкото ще са в бъдещето.

Затова беше изключително любопитно да чуем неговите възгледи за напредъка на изкуствения интелект, технологиите на утрешния ден и, разбира се, какво място в тях ще намерят добре познатите ни апове за комуникация, какъвто е Viber.

А ето и мислите, които Райков сподели с нас:

Как изкуственият интелект помага в аповете за комуникации и подобрява потребителското изживяване?

AI играе значителна роля в подобряването на потребителското изживяване в комуникационните приложения.

В Rakuten Viber от дълги години сме имплементирали AI в редица наши функции и услуги. Така например, AI задвижваните чатботове в платформата обработват клиентски запитвания, предоставят информация и дори улесняват транзакции, правейки взаимодействията между брандове и потребители по-ефективни и достъпни 24/7.

Използваме широко AI за идентифицирането и блокирането на спам съобщения и измамни дейности, с цел осигуряване на по-безопасна комуникационна среда. Функцията на Viber Plus за четене на гласови съобщения в реално време също е задвижвана от AI.

Една от последните ни функции, с които сме изключително горди, е AI Chat Summary.

Тя генерира кратки резюмета на дълги чатове, помагайки на потребителите бързо да се запознаят с основните теми, без да се налага да четат целите разговори. Тази функция е достъпна за груповите чатове и повишава продуктивността, гарантирайки, че не се пропуска важна информация.

Чрез интегрирането на тези и други AI-задвижвани функции, Viber не само подобрява ефективността и безопасността на комуникацията, но и повишава цялостното потребителско изживяване.

Близо ли сме до момента, в който няма да различаваме дали си общуваме с жив човек, или с машина?

Приближаваме се до този момент, но все още има някои нюанси, които отличават човешкото взаимодействие от AI.

Напредналите AI модели като GPT-4 и по-нови са направили значителни крачки в обработката на естествен език, правейки разговорите с машини по-плавни и контекстуално релевантни. Въпреки това, фини сигнали като емоционална интелигентност, дълбоко контекстуално разбиране и способността да се справят с много сложни или многоаспектни запитвания са области, в които хората все още превъзхождат.

Докато AI може да имитира човешкия разговор до голяма степен, пълната неразличимост все още не е напълно постигната.

Коя според Вас ще е следващата голяма стъпка в технологиите след изкуствения интелект?

Така наречените агенти, които вече да могат да взаимодействат с мулти-модален свят от услуги, източници на информация и контекстни нужди. За това ще е нужно технологиите да се интегрират по-тясно с реалния свят, за да доставят максимална добавена стойност.

А в приложенията за комуникация?

Използването на AI за предоставяне на по-усъвършенствани мерки за сигурност, като например откриване на заплахи в реално време, гарантира защитата на потребителските данни.

Освен това, AI ще може да анализира текст, глас и видео, за да разпознава емоции, което ще позволява по-осъзнати и по-емпатични взаимодействия.

Що се отнася за бизнеса днес и в бъдеще, кое е за предпочитане - живият контакт или дигиталната комуникация?

И двата вида комуникация - на живо и дигитална - имат своето място в съвременните бизнес интеракции. Ключът е да се намери правилният баланс и да се използват силните страни на всеки от тях, спрямо определена ситуация, за да се отговори ефективно на нуждите на бизнеса и неговите клиенти.

Вие лично с колко човека на ден комуникирате през мобилни приложения?

Като представител на Rakuten Viber мога да споделя, че комуникацията през мобилни приложения е неразделна част от ежедневието на много хора, включително и моето. Лично аз комуникирам с десетки хора на ден чрез Viber, като в пикови моменти съм благодарен за функционалности като AI Summary, които ми помагат бързо и лесно да получавам ключовата информация, която ми е нужна.

От тези кореспонденции, около 60% са професионални, свързани с работни задачи и колеги от целия свят, докато останалите 40% са със семейство и приятели.

Viber предоставя удобна и сигурна платформа, която улеснява както професионалните, така и личните взаимодействия, като същевременно предлага разнообразие от функции, които помагат за бързото изпълнение на различен вид задачи от първа необходимост.

Коя иновация нямате търпение да се превърне от теория в реалност?

Заместването на физическите интерфейси за генериране на текстова комуникация с умствени такива - това ще е намали времето и пречките за асинхронна комуникация драматично и ще отвори много нови възможности в комбинация с VR и Mixed reality интерфейсите за консумирането й...

Каква ще е ролята на апове като Rakuten Viber в бъдещето?

Приложения като Rakuten Viber ще продължат да играят ключова роля в бъдещето на комуникацията.

Бъдещето на такива приложения вероятно ще включва по-голяма интеграция със системи за интелигентност и сигурност, предлагайки на потребителите по-богато и безпроблемно комуникационно изживяване в различни аспекти на техния живот.

Освен това, еволюцията на Viber в супер приложение ще помогне на потребителите да се справят с ежедневните нужди, като интегрира услуги като плащания, пазаруване и местни услуги, превръщайки го в предпочитано приложение за широк спектър от дейности, далеч надхвърлящи само комуникацията.



 

Най-четените