Октоподът оракул стана мултимилионер

Преди да започне Световното първенство, малцина можеха да предположат, че един от най-големите победители в него ще бъде октопод-медиум. Но сега Паул, който успешно предсказа резултите от осем поредни мача, е на път да стане първият в света октопод-милионер.

Мистичното мекотело се оттегля от бизнеса с предсказания, докато е в най-добрата си форма, обявиха във вторник собствениците му от Sea Life. Фирмата обаче обмисля предложения за "разпространение на славата на Паул дори още по-надалеч, без това да включва директно прозорливото главоного". Според маркетинговите експерти, продажбата на образа му за рекламни продукти и услуги би могла да донесе милиони.

PR гуруто Макс Клифърд, най-известен с пускането на заглавия в таблоидите от типа на "Фреди Стар изяде моя хамстер", смята, че Паул е приключил дните си като пророк точно навреме. "Очевидно неговата стопроцентна точност е забележителна, но в момента, в който той сбърка, всичко изчезва," коментира Клифърд.

Сега Паул би могъл да участва в безгрижни реклами.

"Ако нещата бъдат организирани правилно има потенциал за приходи от около 2-3 милиона британски лири, може би дори повече. Той би трябвало да предизвика усмивка на лицата на всички. Имаме първия в света мултимилионер-октопод".

Според Клифърд "тази история е направо невероятна - октопод предсказва точно осем от мачовете от световното първенство - но трябва да се действа бързо. Пол би могъл да бъде използван в ТВ реклами и представяния: "Ние сме най-добрите в света. Откъде знаем ли? Защото Пол го казва.'"

Рекламите не би трябвало да бъдат обаче твърде сериозни - и би трябвало да бъдат свързани с областите, в които той има познания, допълва PR специалистът. "Ако смятате, че съм добър във футбола, то когато става дума за риба, нямам конкуренция." Така че, ако имате световна верига от рибни ресторанти - еквивалент на "Макдоналдс", бихте използвали Пaул, за да ги лансирате".

Друг експерт заявява, че няма ограничение на начина, по който Паул би могъл да бъде пласиран като рекламен продукт. "Добър начин за употребата му е в реклами, които включват две конкуриращи се марки, като "Кока-кола" или "Пепси". Кое от двете предпочита Паул?", коментира Алисън Стюарт-Алън, директор на базираната в Лондон фирма International Marketing Partners.

Стюарт-Алън обаче не спира дотам: "Игровата индустрия би била също логичен пазар за употреба на Паул, или за лансирането на услуга, сравняваща продукти на пазара. Може да се използва само имиджа му, за да се маркетира фирма като Octopus Travel например. Би било лекомислено да се рекламират финансови услуги, но Паул може да бъде лицензиран като образ за детски играчки. Би могъл да бъде емблема на марка, образ за комикси или видеоигри".

Едно обаче е сигурно: на възрастта от две и половина години - само шест месеца го делят от пределното време на живот на неговия вид. Мигът на славата на Паул гарантирано ще бъде кратък.

Така че по-добре да го пуснат на гурме търг, прясно сготвен на порция за четирима холандци.  

Новините

Най-четените