Да застанеш на колене пред избраницата става все по-скъпо. Все повече бъдещи младоженци пръскат хиляди долари, за да измислят оригинално и запомнящо се предложение за брак.
От планирани флашмобове до наемането на световноизвестни фотографи, които да уловят мига, тези екстравагантни годежи са резултат от процъфтяваща нова индустрия - планирането на предложения за брак.
27-годишният Джош Оугъл се разделил с $45 000, за да предложи брак на приятелката си Наталия Лавришин миналата година. $3500 от тези пари отишли за специалист, който да планира предложението. Той споделя пред медиите, че направил това, защото "наистина исках да я изненадам и да имаме за какво да разказваме после."
Нещо, което да разказваме на децата си
Оугъл завел бъдещата си съпруга на покрива на нюйоркския хотел McKittrick, дом на интерактивното представление Sleep No More. Около двойката били разпръснати стихове на Пабло Неруда, а Наталия се сдобила с диамантен пръстен за $21 000.
След това ретро автомобил от 1932 г. ги отвел до луксозния ресторант Daniel, където двамата вечерят на VIP маса, обслужвана от самия главен готвач Даниъл Болуд. На следващия ден двойката отлита за Гърция и Франция за два дни, където прекарва ваканцията си в частни вили и хотелски стаи за младоженци.
Оугъл, който управлява рекламна агенция, плаща $3500 на годежен агент, само за да организира луксозното събитие, заснето, между другото, от носителя на награда "Пулицър" - фотографката Кели Гюнтер. Разбира се, за това удоволствие е платено допълнително.
Оугъл обаче не е единственият. Стейси Тазмън, основател и изпълнителен директор на нюйоркския уебсайт HowHeAsked.com, който публикува оригинални истории за годеж споделя, че подобни предложения за брак са вдигнали летвата по-високо от всякога преди.
"Хората - и не само мъжете - стават все по-грандиозни в предложенията си", обяснява тя. "Медиите имат пръст в цялата история. Голяма част от тези истории стават вайръл и се превръщат в сензация по целия свят".
Докато видеоклипове с отлично качество - като фалшиви трейлъри и филми, създадени чрез стоп-кадър анимация, флашмобове и годежи-игри се превръщат в онлайн сензации благодарение на YouTube, напрежението да създадем също толкова специална обстановка за собствения си годеж става все по-непреодолимо.
Основателката на Brilliant Events Сара Пийз споделя, че понастоящем организира повече годежи, отколкото сватби
"Когато бъдещите младоженци идват при мен, обикновено разполагат с бюджет, който варира от 5000 та чак до 50 000 долара," разкрива тя. Нейният уебсайт обещава: "Планираме незабравими предложения за брак, за които всеки е мечтал".
Таксите за този тип услуги започват от $2000, като само единичната консултация при Пийз струва $500.
Специален генератор на "идеи за предложение" задава на бъдещия младоженец въпроси като: "Коя от двете дестинации би предпочела вашата партньорка - Индонезия или Флорида?" "Коя от двете напитки е по-склонна да си поръча вашата партньорка - коктейл или бира?" и "Кой е любимият й начин да спортува - тренировка във фитнеса или йога?"
С помощта на Пийз, Маршъл Алзугарси организира фалшива организирана обиколка на кораба Intrepid, на който отправя изненадващото си предложение за брак към 28-годишната си изгора Брин Джойс. Младоженецът прекарал месеци в тайно планиране на годежа, който му струвал приблизително 10 000.
Когато двойката стигнала до най-горната палуба на лайнера, Алзугарси се престорил, че отива до тоалетната. Докато Джойс го чакала, на палубата се появил оркестър, който започнал да изпълнява "Thriller" на Майкъл Джаксън, а най-отпред бил закачен голям банер, на който пишело "Омъжи се за мен". След това от оркестъра ненадейно изкочил Алзургаси, облечен в смокинг, застанал на колене пред изумената си приятелка и й предложил.
След нейното шокирано съгласие, приятели и семейство пристигнали на лайнера, държейки друг банер, на който пише "Мисията е изпълнена". А Джеймс Амблър от Paparazzi Proposals заснел цялото събитие.
Алзургаси споделя пред медиите: "Много съм благодарен на Сара и Джеймс - никога не бих измислил нещо такова сам, а да имам снимки и видео със събитието, които мога да си гледам във всеки един момент и да показвам на всички, е невероятно".
Според нова анкета, публикувана в сайта HowHeAsked.com, 75% от жените искат предложението им за брак да бъде заснето на видео - и изглежда, че мъжете се вслушват в това желание
За предложението на Салман Али, което се случило в началото на месеца, той платил 2000 долара, за да наеме хореографа Дерек Мичъл, който планирал флашмоб в стил Боливуд с 25 негови приятели и роднини и 15 професионални танцьори на средата на Таймс Скуеър.
След романтична вечеря 29-годишният Али завел приятелката си Шумайла Рангувала на 43-та улица. Докато завивали за Броудуей, изведнъж започнала да свири индийска музика и танцьорите изскочили от тълпа туристи. Бъдещият младоженец се присъединил към танца, след което попитал изгората си дали ще се омъжи за него.
Мичъл е човекът зад видеото с предложението от Брайънт Парк, което се превърна в онлайн сензация в YouTube и има над 2 милиона гледания, откакто бе публикувано през юни 2012.
Друга опция за бъдещите младоженци в САЩ е фирмата от Лос Анджелис The Heart Bandits, която се описва като "екип от специалисти, планиращи романтични събития и предложения за брак". Тя предлага "all inclusive" пакети, както и персонализирани предложения, чиято стойност може да достигне десетки хиляди долари.
Някои от пакетите включват "Пикник в Сентръл парк", предварително организиран от годежен агент и предлага детайлизирана карта с мястото на пикника
В "базовия" пакет на стойност 525 долара освен друго е включена и цената за почистване след пикника. Достъпни са и допълнителни екстри като персонализиран знак за предложението на стойност 50 долара, само за вас стихотворение от професионален поет за 155 долара, китарист, който да изсвири "вашата песен", докато предлагате на изгората си срещу $315, или "дискретен" оператор, който да заснеме предложението ви на камера срещу 900 долара.
След изпипаното и романтично предложение за брак на връх хотел McKittrick, г-ца Лавришин, която излизала с Оугъл в продължение на месеци преди годеца, споделя: "Преди това да ми се случи не знаех, че има нещо такова като годежни агенти. Мислех си, че на мъжете сами им хрумват тези оригинални идеи. Но и така си беше невероятно изживяване".
Никъв брак.С една тухла отзад и е..ш докато е топла.
..."Оугъл, който управлява рекламна агенция, ..." явно му е професионална деформация...