Жена зад волана - ужас или шанс

Толкова голям ужас ли е жените да шофират, питат директно от Audi Ирландия.

За да потърси отговор на този въпрос, или по-скоро, за да се пребори с предубеженията, произлизащи от този доста разпространен стереотип, автомобилният производител поръча провокативна рекламна кампания в Twitter.

През изминалата седмица, рекламната агенция, работеща с Audi - Atomic от Дъблин, пусна онлайн серия картинки, които показват какви смешни и нелепи неща правят жените зад волана.

Картинките са открито сексистки, като показват сцени на лошо паркирани коли, разбира се, от жени, както и снимки на мъже, заели мястото до шофьорките и гледащи ужасено тяхното поведение на пътя.

Туитовете бяха тагнати с #womendrivers.

Интересното в кампаниятa е, че всъщност тези туитове съдържат линкове, разположени под снимките, които насочват към журналистически статии.

В тях се казва какви постижения всъщност ежедневно извършват съвременните жени в полето на технологиите, науката, спорта.

Линковете разказват историите на предприемачки или жени в третия свят, върху чиито труд буквално се крепи икономиката на някои държави.

Тази рекламна кампания се оказва доста провокативна и определено събужда интерес.

В случая любопитен не е толкова въпросът "наистина ли жените не могат да шофират", колкото фактът, че очевидно става дума за добре осъзнаван стереотип в масовото обществено съзнание, който трябва да се промени.

Все пак, за да разбере човек, че Audi съвсем не иска да се гаври с жените, ами точно обратното, е необходимо, най-малкото, да "кликне" върху приведените под илюстрациите линкове. В противен случай кампанията остава недоизяснена, а гледащият я - с повърхностно и неясно впечатление за посланието.

Затова, за да са още по-ясни, от рекламния отдел на Audi Ирландия създават и прилагат обяснително видео във Twitter, oт което става ясно, че те съвсем не целят да обидят шофьорските умения на жените, даже напротив.

Ето и видеото:

Доколко е успешна подобна рекламна кампания, остава под въпрос. Със сигурност идеята е любопитна - най-малкото като социален експеримент, но дали е напълно изчистена като изпълнение?

Разбира се, ако сте убедени, че жените така или иначе не могат да шофират, тази кампания съвсем не е насочена към вас, а и надали ще искате да я разберете.

#1 тъп 05.05.2015 в 20:05:29

доколкото кретените са равно разпределени между двата пола, значи и лошите шофьори също. просто допусканите грешки са различни и произхождат от разлики в психиката. другото е сексизъм.

#3 mima 06.05.2015 в 08:23:44

Колкото и да сме различни пак не мога да проумея как е успяла да качи колата на дървото между двата клона. А на самата кола й няма нищо. Това е просто гениално!

#4 Любо 06.05.2015 в 12:41:56

"Как е успяла да качи колата там?" - много просто чрез програмата Фотошоп (или друга подобна) позволяваща да се правят впечатляващи фотомонтажи. Липсват всякакви повреди, деформации или драскотини на колата и дървото, неизбежни при скоростта да изпрати и заклещи колата там. Липсва също и всякаква поддръжка за повече от два тона да висят там. По същата причина вероятно и и други снимки, особено заглавната, са направени по подобен метод. Все пак са заличили EXIF информацията на снимката. Тази информация е кодирана във файла на дигиталните фотографии и съдържа подробно как, кога, с какво е направена снимката и може би и къде . Извлича се и се чете от свободни но не популярни програми и повечето хора не подозират съществуването и. Намирал съм подобни снимки със съчинена история дори в реномирани онлайне вестници и EXIF дата, че са произведени като фотомонтаж.

#5 iwan_petrow7 08.05.2015 в 09:23:02

"еволюцията е развила у мъжа /жената в различна степен пространствена ориентация, преценка за разстояние..." Не е само еволюцията виновна за несъвършенствата в преценката за разстояние при жените, мъжа също е дал своята сериозна лепта в този процес, като цял живот разправя, че това което е в гащите му е 20 сантиметра.

Новините

Най-четените