В Индия - страна, в която да си гей беше обявено за незаконно, Anouk - компания, производител на облекло, извади нова реклама, която под логото "Смелостта е красива" в национален ефир показа реклама с двойка жени, които искат да разкрият връзката си пред обществото.
В просторен и светъл апартамент, две индийки разговарят кой цвят дреха е по-подходящ за събитието, което им предстои. Те обсъждат коя дреха ще отива повече със сребърните обеци. Докато се приготвят, двете жени си заемат една на друга спирала за очи, както биха направили най-добри приятелки.
На пръв поглед изглежда, че жените са съквартирантки, които очакват пристигането на родителите на едната в новата квартира.
Но съвсем скоро става ясно, че двете са двойка, която всъщност се кани да разкрие своята връзка.
"Сигурна ли си за това?", нервно пита едната. "Сигурна съм за нас. И не искам да се крия повече" - е отговорът.
Това е първата реклама в Индия, в която се показва лесбийска двойка. Рекламата бързо стана вайръл и само за 10 дни получи повече от 3 млн. гледания общо.
Вижте видеото:
Това над триминутно видео всъщност издава сериозен пробив в отношението на индийското общество към еднополовите връзки.
Все пак става дума за страна, чиито Върховен съд през 2013-та възстанови колониалния закон от викторианско време - всъщност от 1860-та година, който предвижда наказание за хомосексуални действия с до 10 години затвор.
Лесбийките, гейовете, бисексуалните и трансексуалните хора в страната започнаха да стават жертва на нарастващо преследване, в следствие на този закон.
Въпреки това, през април 2014-та, Върховният съд реши да признае трансексуалните хора като трети пол с гарантирани човешки права.
Индия от години има сложно отношение към трансексуалните хора, едновременно като се бои от тях или традиционно ги издига в култ. Въпреки последните промени в закона, атаките към транссексуалните хора продължават.
Въпреки консервативните обществени нагласи, LGBT общността в Индия се радва на подкрепа от две много популярни власти в страната - Боливудската филмова индустрия и музикалната индустрия.
Много актьори и музиканти застанаха на страната на протестиращите в страната, които проведоха серия гневни демонстрации след приемането на рестриктивния колониален закон през 2013-та година.
Авишек Гош, който е част от продуцентската компания зад рекламата, каза пред The Times of India:
"Опитахме се да избегнем стереотипите, свързани с гей хората.
Във видеото няма жена, която изглежда по-мъжествено, нито друга, която е по-женствена. Опитахме се да създадем усещането за съпричастност, както и тревогата, която би изптала която и да е друга двойка, ако й се наложи да запознае родителите си с избранника си".
Рекламата вече може да бъде определена като много сполучлива. За това говори и фактът, че един от най-големите индийски вестници Hindustan Times излезе със заглавие, което гласи:
"Първата индийска реклама, в която участва лесбийска двойка, заслужава адмирации".