Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Полша няма нужда от руски лиценз за ремонта на „Миг“

Български изтребител МиГ-29 Снимка: Красимир Грозев / Wikimedia Commons
Български изтребител МиГ-29

Авиационният завод в Полша, избран да ремонтира шест изтребителя МиГ-29 на българските ВВС, няма издаден руски лиценз, но има пълна готовност и авторска документация за модернизация на бойни самолети. Това съобщиха представители на ръководството на полските военни заводи WZL-2 и WZL-4, цитирани от специалния пратеник на БТА в Бидгошч Асен Бояджиев.

Експертите посочиха, че влагат в изтребителите нови модерни технологии и възможности, а когато имат проблеми с получаване на резервни части, са в състояние да монтират свои, изработени в Полша.

Правителството вече одобри сключването на договора с полската страна, въпреки възраженията на Русия, предстои и ратификация в Народното събрание. По-рано министърът на отбраната Николай Ненчев коментира, че цената за ремонт на един двигател е около 1 милион евро, като транспортните разходи ще са за сметка на полската страна. Освен това, 20 дни след подписването на договора ще получим два двигателя под наем за две години безплатно от Полша.

Руската компания АО "РСК МиГ" заплаши да санкционира и България , и Полша, ако Варшава ремонтира МиГ-овете. Тя предложи цена по 1 050 650 евро за всеки от 14-те двигателя.

„В момента вече не ремонтираме самолети или двигатели, това е вече модернизация, не е ремонт, ние поддържаме експлоатацията на тези самолети", подчерта членът на Борда на WZL-2 и директор по производството и обслужването Збигнев Матушчак на брифинг.

Той посочи, че полските заводи са напълно готови и могат самостоятелно да извършат ремонтите със собствена, авторска документация. WZL-2 /Wojskowe Zaklady Lotnicze No. 2 S.A./ в Бидгошч и WZL-4 във Варшава са основният партньор на полските ВВС, поддържайки и обезпечавайки военните самолети, сред които Су-22, МиГ-29 и С-130 "Херкулес". До момента те са работили само за нуждите на полската военна авиация.

„Предлагаме същата гаранция като за полските ВВС. Нашите МиГ-ове летят безопасно вече 20 години". Полските ВВС разполагат с 32 изтребителя МиГ-29, като половината от тях имат нови натовски системи.

Четиригодишният договор с Русия за техническа поддръжка изтича през септември тази година, а министър Николай Ненчев обяви, че ще се търси вариант, съвсем с критериите на НАТО и финансовите възможности на България.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените