Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Спайдърмен на Джеймс Камерън и Ди Каприо, който така и не се случи

Сценарият на Камерън завъшва с епична битка на Спайдърмен срещу Електро и Сандмен на покрива на Световния търговски център. След това и филмът на Сам Рейми включва екшън сцена с хеликоптер, заклещен между двете кули - но тя е премахната в последния момент заради атентатите от 11 септември
Немалко елементи от сценария на Камерън са взети от сценариста Дейвид Коеп за "Спайдърмен" на Сам Рейми (2002). Името на Камерън по никакъв начин не е официално свързано с този филм, но в крайна сметка режисьорът има своя принос за успешното навлизане на супергероя в блокбъстър киното
Ди Каприо като Питър Паркър или Хари Озборн през 90-те - било е напълно възможно
Тоби Магуайър обаче е избран за ролята и става първият Спайдърмен в пълнометражното кино Снимка: Getty Images
Тоби Магуайър обаче е избран за ролята и става първият Спайдърмен в пълнометражното кино
Вместо да реализира своя "Спайдърмен", Камерън продължава напред и прави суперхита "Титаник"

Един от най-успешните холивудски режисьори на всички времена и един от най-популярните и обичани супергерои - това звучи като идеална комбинация, която феновете биха искали да видят реализирана.

Но желанието на Джеймс Камерън („Терминатор", „Пришълците", „Титаник" и „Аватар") да направи филм за Спайдърмен в средата на 90-те така и не се осъществява.

Какво знаем за сценария на Камерън и какви са причините той така и да не стигне до големия екран?

Отдавнашен фен на Спайдърмен, Камерън предложил сценария на независимото студио Carolco Pictures (продуцирало хитове като първите три „Рамбо" филма, „Терминатор 2" и „Зов за завръщане") и впоследствие доста елементи от този сценарий са използвани от Сам Рейми за неговия „Спайдърмен" от 2002 г. - филмът, с който супергероят изригна в блокбъстър киното. От известното до момента изглежда, че основните причини Камерън да не успее да реализира проекта си са следните:

Твърде циничен сценарий

Цялото описание на проекта, което Камерън дава на студиото, се е превърнало в нещо като холивудска легенда. Според книгата на Ребека Кийгън „Футуристът: Животът и филмите на Джеймс Камерън" създателят на Спайдърмен Стан Лий много харесал сценария. В „Спайдърмен" на Сам Рейми са останали елементи от този сценарий, като например сънят на Питър Паркър след ухапването от паяка, сцената със смъртта на чичо Бен, и най-вече паяжината на Спайдърмен, която наистина излиза от пръстите му, а не е негово допълнително изобретение.

Но в сценария на Камерън са се забелязвали и по-странни неща. Има сцена, в която Паркър използва новопридобитите суперсили, за да шпионира Мери Джейн през прозореца, докато тя се преоблича. По-късно двамата правят секс на Бруклинския мост, а Питър й разяснява как точно го правят паяците. Самият характер на срамежливия гимназист Питър Паркър е донякъде запазен, но той ругае яростно през цялото време, до степен, в която филмът би бил неподходящ за деца (и най-вероятно щеше да получи възрастов рейтинг R, 17+ години, какъвто имат повечето филми на Камерън дотогава).

Продукцията така и не достига до по-късен етап, в който продуцентите да убеждават Камерън да премахне по-пиперливите сцени. Режисьорът обаче изглежда от тези творци, които или биха направили своя „Спайдърмен" точно както го искат, или не биха го направили изобщо.

Твърде нисък бюджет

Камерън е щял да направи „Спайдърмен" точно след „Терминатор 2", който имаше бюджет от $100 млн. Според книгата на Джанет Уаско „Как работи Холивуд" Carolco са дали само $50 млн. на режисьора за реализация на новия проект, което е било голяма крачка назад за него. Следващите му два филма „Истински лъжи" ($115 млн.) и „Титаник" (рекордните $200 млн.) показват неговия размах и също така показват, че неговият Спайди трудно е щял да полети с по-малко средства. В сценария героят има битки с Електро и Сандмен, както и каскади на върха на Световния търговски център, които нямаше да излязат никак евтино.

Изборът на актьори

Упорити слухове сочат, че Камерън е щял да избере любимеца си Арнолд Шварценегер за ролята на злодея Доктор Октопус. Самият австриец признава, че е бил замесен в проекта в интервю пред Empire, но обяснява, че студиото „е поело в друга посока". Няколко години по-късно Шварценегер влиза в осмиваната и до днес роля на мистър Фрийз в провалилия се „Батман и Робин" на Джоел Шумахер.

Относно „Спайдърмен" странното е, че сценарият на Джеймс Камерън въобще не включва Доктор Октопус като герой, а злодеите са само Електро и Сандмен. За останалите основни актьори слухове също не липсват.

Сред най-коментираните е възможността Леонардо Ди Каприо да изиграе главната роля. Актьорът потвърди това съвсем скоро, в края на миналата година. „Не бях чак толкова близо до ролята, но имаше сценарий. Знам че той (Камерън) беше сравнително сериозен да го направи в някакъв момент, но не помня да е имало някакви по-нататъшни обсъждания. Имахме няколко разговора. Мисля, че имаше сценарий, който прочетох, но не помня. Беше преди 20 години!"

Според други източници обаче Ди Каприо щял да играе не Питър Паркър/Спайдърмен, а неговия приятел Хари Озборн. За главната роля бил предвиден Едуард Фърлонг (Джон Конър от „Терминатор 2"), който е доста по-неочакван избор. А като Гуен Стейси е спрягана Дрю Баримор.

Проблемните права над героя

Сценарият и бюджетът изглежда са щели да създадат проблеми на филма, но решаващи за неосъществяването му са били законовите пречки. Carolco Pictures се разпада няколко години след придобиването на правата върху Спайдърмен. Джеймс Камерън разказва пред Collider, че тогава вече имал намерение да направи „Титаник" и не искал да се бори за Човека-паяк, тъй като около филмовите права на супергероя просто имало твърде много сблъскващи се интереси.

Няколко сценаристи и продуценти твърдели, че имат участие в разработването на проекта и проявявали интерес към него след банкрута на Marvel от 1996 г. В книгата „Как работи Холивуд" е описано, че след като Marvel съобщили за банкрута си, те платили на всички, които искали да ги съдят за правата върху Спайдърмен и запазили правото още веднъж да продадат филмовите му права - този път на Sony, които впоследствие реализираха пет филма за Спайдърмен с общо над $2 млрд. приходи.

В същото време Джеймс Камерън надмина всички очаквания с „Титаник", превърнал се в един от най-успешните и популярни филми в историята, разбил бокс офисите и надминат по печалби само от следващия филм на режисьора - „Аватар".

Може би наистина Камерън нямаше нужда от Спайдърмен и Спайдърмен нямаше нужда от него.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените