Южнокорейският проблем на "Замръзналото кралство 2"

Въпреки световните си боксофис успехи (а може би точно заради тях), "Замръзналото кралство 2" се оказа в сложна съдебна хватка.

Първата част от историята за Ана и Елза стана най-касовия анимационен филм за всички времена, отбелязвайки боксофис от 1,29 милиарда долара в световен мащаб. Засега продължението печели 742 милиона долара. И ако има нещо, което може да възпрепятства успеха на световния хит на "Дисни", то това може да се окаже собствената му популярност.

Срещу южнокорейското подразделение на филмовата компания е заведено дело заради възхода на "Замръзналото кралство 2".

Комитетът по обществено благополучие в страната е подал жалба в прокуратурата в Сеул с искането да се проведе разследване срещу компанията. От комитета я обвиняват в нарушения на антимонополния закон на вътрешния филмов пазар.

Жалбата е подадена два дни след излизането на филма на 23 ноември. Лентата е показана на 88 процента от всички екрани в страната и е прожектирана 16 220 пъти само за премиерния си ден.

"Това е случай, при който един бизнес окупира повече от 50 процента от пазара и нарушава антимонополния закон", се посочва в жалбата.

Организацията твърди още, че "Дисни" цели да спечели огромна печалба за кратко време и правейки това, ограничава избора на потребителите и нарушава законите.

Над 8 милиона южнокорейци са гледали филма, сред които и 2,15 милиона зрители от миналата седмица.

Според антимонополния съвет ситуацията със "Замръзналото кралство 2" не е единичен случай и призовава властите да вземат мерки за справянето с този тип поведение на филмовия пазар.

Чънг Джи Йънг, режисьор на филма Black Money, който беше свален от първите места в боксофиса от анимацията на "Дисни", заяви по време на пресконференция, че високобюджетните продукции на Холивуд трябва да се показват в по-малко кина за по-дълъг период от време, така че да не изяждат пазара.

Южнокорейското министерство на културата, спорта и туризма заяви, че ще обмисли налагането на ограничение за броя киноекрани, които могат да бъдат отредени за показването само на един филм, въпреки че големите мултиплекси се противят срещу новите регулации и твърдят, че трябва да им се позволи да отговарят на търсенето на пазара.

Новините

Най-четените