Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ЕП забрани "тонизиращите" реклами на енергийни напитки

ЕП забрани "тонизиращите" реклами на енергийни напитки Снимка: Getty Images

Европейският парламент наложи вето на намеренията на ЕК да либерализира режима на рекламиране на т.нар енергийни напитки.

ЕК планираше да разреши изписването върху етикетите на напитки с високо съдържание на кофеин и захар, че "имат тонизиращ ефект и увеличават концентрацията".

Брюксел посочва, че "подобни твърдения върху напитки би довело до по-голяма консумация на захар от деца".

"От статистическите данни знаем, че много млади хора и дори деца консумират тези напитки в големи количества", каза водещата депутатка по темата Кристел Шалдемозе (С&Д, Дания).

"Не става въпрос само за кофеина; проблемът е, че енергийните напитки съдържат и много захар. Не смятаме, че подобни напитки трябва да съдържат каквито и да е твърдения за ползи за здравето върху опаковките си", добави тя.

Самата Европейска комисия счита, че твърдения, че кофеинът има тонизиращ ефект и помага за увеличаване на концентрацията, не трябва да се използват за продукти, насочени към деца и юноши.

Най-голямата група потребители на енергийните напитки са млади хора: 68% от младежите и 18% от децата редовно консумират енергийни напитки.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените