Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хората се отегчиха от телефони, които изглеждат еднакво

Джордан Питърс, маркетинг директор на мобилната девизия Снимка: Webcafe
Джордан Питърс, маркетинг директор на мобилната девизия

Най-вероятно вече сте чули за новия Samsung Galaxy S8, видели сте как изглежда, разпознавате извивките около екрана му. И това e така, не просто защото е Samsung. Това е резултатът от масивни количества целенасочена работа не само на инженерния, но и на маркетинговия отдел в компанията.

Телефонът беше представен на 29 март с две паралелни събития - едно в Ню Йорк и едно в Лондон. Досега почти винаги премиерата на Galaxy S серията се състоеше на Световния мобилен конгрес в Барселона, където се правят представянията на повечето флагмани на останалите производители на Android телефони.

Сега традицията беше разчупена: Samsung Galaxy S8 заслужи самостоятелна премиера.

Основните акценти в нея бяха няколко. Телефонът е с много голям екран за сметка на границите около него - т.нар отношение на екрана към тялото на телефона е 83% (предшественика му S7 беше с 72%), това е нещо, което от Samsung наричат безкраен екран или infinity display. Той е и сред първите с 10nm процесор, по-компактен, по-мощен и по-щадящ батерията. Софтуерното решение Bixby е адекватен конкурент на Google Assistant и на Siri при контролирането с гласови команди и има предимството да е добре насочено към управление на други уреди в домакинството - хладилника, телевизора, дори пералнята. Сред допълнителните неща, които бяха показани с него бяха VR очила, новата 360 градуса камера на Samsung и Dex - докинг станция, която превръща телефона в настолен компютър с традиционен Windows интерфейс.

Веднага след края на премиерата му, той стана достъпен за предварителна продажби на много места по света, включително и в трите български оператора. Рекламата му започна да върви и по български телевизии още същата вечер.

В Лондон, където Webcafe имаше възможността да разговаря с Джордан Питърс, маркетинг директор на мобилната дивизия в Samsung Electronics, рекламите вече бяха в моловете и на летищата.

- Вълнувате ли се от Samsung Galaxy S8?

- Да, много сме развълнувани. Знаем от известно време насам, че хората се отегчиха от телефони, които изглеждат по един и същи начин - едни и същи извивки по ръбовете, правоъгълен екран. Трябваше да преминем отвъд бариерата и да разберем, че хората искат по-голям екран, но не искат по-голямо устройство. То е неудобно в ръката и е по-трудно за ползване. Затова нашите инженери се събраха и се запитаха какво става. Защо вместо да се борим с ограниченията, просто не ги премахнем изцяло. И това е истинският принцип зад S8. Ние мислим, че това е изцяло нов начин за изграждане на телефон. Това променя не само начина, по който изглежда, но и начина, по който той работи.

- В Samsung сте на тази позицията маркетинг директор на мобилната дивизия от три години насам. Кой е телефонът, който ви беше най-лесно да комуникирате?

- Има две неща, които винаги търсим, когато обмисляме как да рекламираме един продукт. Първото е историята, която можем да разкажем; второто - истинската иновация, която да бъде представена на света. Що се отнася до нивото на иновативност, мисля, че S8 е най-голямата стъпка, която сме правили от години.

- Каква е маркетинговата ви стратегия за Galaxy S8? Нещо, различно от това, което сте правили за предишните модели.

- Има няколко неща, на които трябва да вдъхнем живот. И първото е, че трябва да накараме хората да се развълнуват от факта, че това е телефон в нова форма. Нещо, което не е виждано досега. Този екран ви позволява да виждате много повече, да се наслаждавате много повече на изживяването и да вършите много повече.

Второто нещо е, че ние говорим много за това как този телефон е ключ към други функционалности. Едно от нещата, които показахме днес е Samsung Dex. Той ви позволява да поставите телефона на докинг станция и да го превърнете от традиционен Android в нещо, което е много лесно за използване - с монитор и традиционното Windows разположение на десктопа. Това преобразува S8 от обикновен мобилен телефон в устройство, което ви позволява да работите навсякъде и когато поискате.

- След инцидента с батерията на Note 7 имахте нужда да направите нещо ново, нещо голямо, нещо, което да ви върне на пазара с гръм. Можем ли да кажем, че този телефон е толкова добър, защото от маркетинг отдела ви имахте нужда от такъв продукт?

- Да, ние знаем, че това е критично важно представяне за нас. Осъзнавахме, че трябва да покажем на пазара нещо, което чупи досегашните рамки и да доставим нещо напълно ново. Точно това направихме.

- Каква е поуката след от инцидента с Galaxy Note 7? Вие излязохте с ясно послание, пуснахте видео, с което обяснихте какво се е случило и защо няма да се повтори. Публичността ли е решението.

- Най-важният приоритет за нас беше да разберем какво точно се е случило. Освен това, трябваше да бъдем максимално прозрачни спрямо всички наши клиенти. Намерихме причината за проблема и направихме всичко възможно да гарантираме, че той няма да се повтори.

Вече прилагаме новата 8-точкова контролна система, която според нас е най-добрият механизъм за проверка на качеството при батериите. Този период беше труден за нас, бяхме много открити в комуникацията с потребителите и трябва да продължим напред, да говорим за иновациите ни. Това ще направим сега.

- Премиерата на S8 беше изтеглена за по-късна дата и не стана част от събитията на Световния мобилен конгрес в Барселона в края на февруари - началото на март 2017. Каква е причината?

- Държахме да представим S8 в правилния момент. Моментът, в който сме доволни от иновациите в него, когато сме сигурни, че е станал точно такъв, какъвто искаме да бъде. Устройство, който разчупва границите така, както го прави Samsung S8, заслужава свое собствено събитие.

 

Най-четените