„Мозъка“ на Advertsing Artists – Калоян Тошев

Как да се освободим от етикетите в главата си и да признаем, че съществуват неща, чието дефиниране ги убива - това стои в основата на изложбата #untaggablexbition, която беше открита в галерия "Академия" на Националната художествена академия. Събитието е следсвие от съвместен проект на Audi и Advertising Artists, обединени около една идея: как да изобразим онова, което не може да бъде наречено.

Най-големият експонат на изложбата се намираше в двора на академията - новият модел на Audi - Q2, нетърпеливо чакаше да бъде открит за очите на света, завит под покривало. Ако на думата „покривало" реагирате с визуализиране на бял чаршаф, грешите. В случая и то беше произведение на изкуството, което привлича вниманието от далече. Неговият създател - Калоян Тошев-MZK (Мозъка), разказа повече за творбата си. Той е известен илюстратор, художник и графичен дизайнер и част от артистите, изобразили неназовимото.

Защо „Мозъка"?

Така си остана оттук, от академията. Беше ми nickname в Интернет...после го съкратих на mzk, защото извън България, мозъкът нищо не им говори на хората...

Как попадна в Advertising artists?

Светлин* ни събра. Много готина идея.

А какво правиш извън тази онлайн платформа?

Занимавам се с илюстрации и product design.

Кажи ни нещо за покривалото. Откъде се появи идеята да го рисуваш?

Първо исках да рисувам по колата, но в България още не сме толкова отворени, по света се прави и това. След това ми дойде идеята за мапинг и най-накрая се появи покривалото като най-добър вариант.

Принципно рисуваш ли по коли?

Досега не съм рисувал, имам желание, но не съм!

Как нарисува покривалото?

На Photoshop. Двете момичета отстрани рисувах на хартия, а цветните петна за изцяло на Photoshop.

Само на Photoshop?

Преди рисувах много вектори, но вече ползвам само Photoshop. С голяма резолюция. Понякога Photoshop казва: „Не запазвам толкова големи файлове, гледай си работата", но винаги трябва голяма резолюция, че иначе после плачеш.

А как се случва принтирането?

На принципа „проба-грешка-грешка-грешка".

А какво ще стане с тази красота, когато приключи изложбата?

Колата си тръгва още утре сутрин, така че покривалото се продава от тази вечер.

Разкажи ни за нещо, което си правил.

Лонгбордовете на Temper Boards. Етикета на "Ах!Бира", помните ли я? Червена, с мурсалски чай, изчерпа се много бързо и ми остана само една бутилка. Много ми е гадно.

Помним, разбира се. А какво предстои?

В момента пускаме серия за Bad Inka - клинове, рокли. Момичетата на входа са облечени с техни рокли - едната е по мой дизайн.

*Светлин Стоев е човекът, който стои зад Advertising Artists - онлайн общност от визуални артисти, които търсят нов език с марките, далеч отвъд познатия маркетинг и реклама.

Новините

Най-четените