Легендарното списание TIME за втора поредна година ще смени собствениците си. Изпълнителният директор на технологичната компания Salesforce Марк Бениоф и неговата съпруга Лин ще купят списанието от сегашния собственик - Meredith Corp.
Сделката е на стойност 190 милиона долара.
За новите собственици това е "семейна инвестиция", т.е. медията няма да има общо със софтуерната компания за осигуряване на "облачни" услуги Salesforce, основана от Бениоф през 1999 г. Това е коментирал главният редактор на списание TIME Едуард Фелсънтал пред служителите.
Очаква се сделката да бъде приключена през следващия месец.
Купуването на Time от шеф на софтуерна компания напомня за това как Джеф Безос, изпълнителният директор на Amazon, закупи The Washington Times преди почти пет години за около 250 милиона долара, пише CNN. Сделката сега е пореден пример за това как технологичен гуру навлиза в медийния бизнес.
При Безос закупуването на The Post беше отделно от ролята му на изпълнителен директор на Amazon. Бениоф подхожда по същия начин с TIME.
Той коментира, че списанието е "съкровище" в американската култура и история. Според него силата на изданието винаги е била в "уникалния начин на разказване на истории за хора и проблеми".
Семейството няма да заема официални постове в ръководството на компанията.
Все пак има известна доза съмнения към това изпълнителен директор от Силициевата долина да поеме контрола над TIME - списание, което често пише за това как технологиите се отразяват на обществото.
Очевидно Бениоф и съпругата му гледат доста напред в бъдещето. Те са попитали редакторите на списанието как ще изглежда то според тях през 2040-а и какво ще значи за хората след няколко десетилетия.
В съобщението си до служителите главния редактор Фелсънтал успокоява, че сега екипът ще има възможност да достигне своя "най-голям потенциал", подкрепян от новите собственици.
Meredith Corp. купи списанието TIME заедно с останалата част от Time Inc. миналия ноември. Сделката беше осъществена с помощта на финансиране от братята Коук, известни и със спонсорирането на политически кампании в САЩ.
Едва няколко седмици след финализиране на сделката Meredith обяви, че ще продаде някои от заглавията, които е придобила с Time Inc. В списъка попадна и самото списание TIME. Плановете за неговата продажба бяха потвърдени още през март като осигуряването на подходяща сделка дори отне повече от очакваните от Meredith два месеца.
Компанията обаче ще продължи да има общо с бранда. Тя ще осигурява маркетинг услуги, разпространение до абонатите, закупуване на хартия, както и печата на списанието.
Същевременно ще продължи да се опитва да продаде и други три издания от бившата Time Inc.: "Fortune", "Money" и "Sport Illustrated".