"Пайнер Медиа" ООД ще получи 1 918 233 лева по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", показва справка в информационната система на Министерството на финансите, цитирана от БГНЕС. С парите най-мощната поп-фолк компания у нас ще популяризира лекия жанр и на международните пазари.
Оперативната програма е до края на 2013 г. и за нея могат да кандидатстват фирми от всички сфери на икономиката.
Общата стойност на проекта е 3 197 324 лв., като от ЕС ще дойдат 1 630 498 лв., националното финансиране е 287 735 лв., а "Пайнер Медиa" ООД ще заплати 1 279 091 лв. Към момента средствата все още не са усвоени. Началото на изпълнението на проекта е на 23 юли 2012 г., а краят - 23 април 2013 г. Управляващ орган на оперативната програма е дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
"Пайнер" посочват, че целта е постигане на устойчив растеж и запазване на лидерските си позиции „ в подготовката и реализирането на качествен медиен и музикален продукт не само на родния, но и на международните пазари". По отношение на притежаваната от компанията телевизия "Планета" се посочва, че чрез повишаване качеството на продукта ще бъдат привлечени нови зрители и така ще бъдат увеличени приходите от реклама.
Проектът ще доведе и до разкриването на нови работни места и ще допринесе за развиването на българската икономика", се посочва още в описанието на проекта.
Предвидените над 3 млн. лева ще отидат за: създаване на екип за управление на проекта; подготовка и провеждане на процедури за избор на външни фирми изпълнители на доставки и услуги; поръчка и доставка на оборудването, тестване и въвеждане в експлоатация, провеждане на обучение на техническите специалисти; поръчка и доставка на материалите за визуализация; подбор и разкриване на нови работни места; мониторинг и оценка на проекта; изготвяне на одиторски доклад за изпълнение на дейностите по проекта.
И не само "Пайнер"
Освен "Пайнер" за поредна година хиляди от европейските фондове получават и няколко продуцентски къщи.
По оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" средства са отпуснати и на големи продуцентски къщи, сред които "Dream team" на Евтим Милошев, "Global films" на Магърдич Халваджиян и "Междинна станция" на Иван и Андрей, съобщи investor.bg
"Dream team" получават 461 084 лева за закупуване и внедряване на снимачна и монтажна техника.
Проектът на "Междинна станция" също е за техническо обновяване и е на обща стойност 679 244 лева, като 475 471 лева от тях са безвъзмездна финансова помощ.
"Камера" ООД на Димитър Митовски, който продуцира "Стъклен дом" и "Под прикритие", спечели през 2011 г. проект на обща стойност близо 1.5 млн. лева, от които 1 млн. е безвъзмездна финансова помощ.
Милиони по тази програма бяха раздадени през 2011 г. За "Ню Бояна филм" например, където се снимат повечето чужди продукции със световни звезди, бяха разпределени 1 724 875,79 лв. за внедряване на иновативно високотехнологично оборудване "за развитие на продукти и услуги с висока добавена стойност".
Най-много пари от компаниите, свързани с телевизия, са за "Интерактив медиа сървисиз" - 2 457 933.98 лева. Това е компанията, която осигурява есемес гласуванията в различни тв игри и предавания.
Продуцентската компания "Телеман", която стои зад предаванията "Горещо" и "Отечествен фронт", са кандидатствали за 314 608 лв, от които програмата покрива 220 226 лв.
И Графа е сред певците продуценти, които също са получили пари от ЕС. Проектът му е на стойност 947 708 лв., от които безвъзмездно са му отпуснати 663 396 лева.
Фолклорният ансамбъл "Българе", чийто шеф Христо Димитров е част от фондация "Българе", са кандидатствали за 355 148 лева, като са им отпуснати 135 794 лв. за финансиране на ученически фестивал на фолклорното изкуство, съобщи "Монитор".
Фирмата на известния фризьор Кръстю Капанов е получила 41 416 лв. - за обучения и семинари, фестивала на прическата и курсове по английски език на фризьорите.
МИЕТ се обяснява
Проектът на "Пайнер Медиа" ООД е одобрен за финансиране по процедура 2.1.11 "Технологична модернизация в малки и средни предприятия", съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма във връзка с договор за безвъзмездна финансова помощ (БФП) между Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в МИЕТ и "Пайнер Медиа" ООД.
Процедурата е открита на 30 декември 2010 г. със Заповед № РД-16-1500/30.12.2010 г. Схемата е стартирана съгласно критериите и обхвата на секторите, одобрени от Комитета за наблюдение на ОП "Конкурентоспособност" и предоставя равни възможности за кандидатстване на всички допустими кандидати.
Допустими за финансиране по процедурата са кандидати, които развиват основната си икономическа дейност в следните сектори/раздели/кодове съгласно Класификацията на икономическите дейности 2008 г.:
- Сектор C "Преработваща промишленост"
Сектор J "Създаване и разпространение на информация и творчески продукти;
далекосъобщения":
- J58 "Издателска дейност"
- J59 "Производство на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и
издаване на музика"
- J60 "Радио- и телевизионна дейност"
- J61 "Далекосъобщения"
- J62 "Дейности в областта на информационните технологии"
- J63 "Информационни услуги".
• Сектор М "Професионални дейности и научни изследвания"
Подадени са общо 189 проектни предложения, като със 121 кандидати са сключени договори за предоставяне на БФП. Общият бюджет на процедурата е 97 791 500 лева (50 млн. евро).
Оценителната комисия е направила оценката и класирането на постъпилите предложения съгласно одобрените критерии и правилата за работа на Управляващия орган.
С Решение № 3ТММ - 01-1/19.09.2011 г. е одобрено класирането на подадените проектни предложения.
"Пайнер Медиа" ООД е преминала успешно всички етапи на оценка и е в списъка с резервни проекти.
След отказ за сключване на договор от фирми, включени в основния списък с одобрени проекти, по процедура Управляващият орган е длъжен да покани фирми от резервния списък по реда на тяхното класиране, сред които е и "Пайнер Медиа" ООД.
Усти, запушени с евра
Рекордните 13 964 000 лева ще бъдат разпределени между българските електронни медии през тази година за популяризиране на 7 оперативни програми на ЕС. Това става ясно от от писмения отговор на министъра по европейските въпроси Томислав Дончев до депутата от Синята коалиция Ваньо Шарков.
Сумата вероятно ще набъбне, тъй като не е включена най-щедрата ОП - тази за развитие на селските райони, подопечна на Министерство на земеделието.
Това е най-крупната сума, раздадена в рамките на една година от 2009 г., показва сравнението на данните. През 2012 г. за този род дейност са похарчени 8.5 млн. лв.
Журналисти, медийни експерти и чуждестранни наблюдатели нееднократно са коментирали, че у нас парите за публичност по оперативни програми се използват от властта за натиск над медиите.
В условията на криза европейските пари са сред малкото стабилни източници на финансиране и се смята, че много национални и регионални медии правят компромиси в редакционната си политика, за да получат от тях. Това е особено тревожно в година на парламентарни избори.
Т.нар. комуникационен план за информация и публичност е задължителен за всяка европейска програма и представлява 0.6% от общата й стойност. От 2009 г. до ноември 2012 г. медиите са получили 25 730 000 лв. по 9 оперативни програми на ЕС, сочи справката от ведомството на Томислав Дончев.