Държавата си иска обратно парите за изработване на несполучливото й лого, с което трябваше да рекламираме туризма си пред света.
Въпреки изхарчените 1.4 милиона лева, новият бранд срещна вълна от критики, а Министерството на икономиката, енергетиката и туризма обяви, че няма да го използва.
Новото лого се оказа почти точно копие на тези на Киргизстан и на Одеса, а след скандал бе върнато за доработка.
Символът получи прозвището „яйца на очи", а розата върху него е идентична с тази от логото на БСП. Целият нов български бранд бе критикуван от Съюза на художниците, а студентите предложиха да направят ново срещу символичната сума от 1 лв.
Проучват се възможностите да бъдат поискани част от вложените средства за логото, обяви във Варна заместник-министър Бранимир Ботев.
Той е поискал правната дирекция в МИЕТ да намери начин за прекратяване на действието на договора с фирмата - създател, както и вариант тя да възстанови получената сума.
Това е "Обединение за бранд България", което спечели поръчка от 1.6 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие" за разработката на бранда, част от който е и логото.
Бранимир Ботев определи конкурса като "много интересен", настоявайки че въпросът с националния туристически бранд все още не е изчерпан.
Предишният заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов представи логото с обяснението, че са били направени проучвания и тестове сред 2000 български и чужди туроператори, а също туристи в 11 държави.
Оказа се, че цялостната стратегия за туристическия бранд е създадена от 50 различни специалисти от 7 държави.