Съветът за електронни медии (СЕМ) разгледа скандалните реклами с Ханку Брат на мобилен телефон и на млечен деликатес с Жулиета и засега и двете ще продължат да се излъчват по телевизиите, заяви шефът на регулатора доц. Георги Лозанов.
Рекламата с "балконите" на Жулиета обаче ще бъде обсъдена в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Етичната комисия на Националния съвет по саморегулация (НСС), в който членуват рекламодатели, рекламисти и медии - например Асоциацията на радио и тв операторите (АБРО), съобщиха вестниците "Труд" и "Стандарт".
Етичната комисия ще се произнесе има ли насаждане на сексуални стереотипи в клипа, обясни секретарят на НСС Ели Михайлова. Съветът обаче няма как да цензурира клипа, защото създателят му - рекламната агенция DDB Sofia, не членува в организацията.
Телевизиите, които го въртят обаче са в АБРО. В случай че има решение на Етичната комисия, което е срещу клипа, те ще трябва да се съобразят и да го свалят.
Млекопреработватели вече се зарекоха да дадат на съд рекламата с "балконите" на Жулиета, тъй като популяризира ментетата и насажда впечатлението, че повечето млечни продукти са фалшиви.
Рекламата с Ханку Брат също е разгледана от СЕМ заради оплакали се граждани, че била гавра с историческата памет. Творческият директор на DDB Sofia Васил Петраков, който е и режисьор на клипчето с Ханку Брат, определя като абсурдни обвиненията, че рекламата накърнява историята ни.
Той признава, че в началото са искали да вкарат в главната роля хан Баян - брат на Аспарух.
"За него има много вицове, затова не го избрахме за герой. А хан Кубрат е по-величествен. И предпочетохме него", казва режисьорът.
Според Жорж Ганчев, който участва в друг клип, заснет от агенцията, идеята с Ханку Брат напомня на българите, че имаме история, но също така ни провокира да се шегуваме със самите себе си. Нека не се взимаме прекалено насериозно, призова Жорж Ганчев