Съветът за електронни медии (СЕМ) разгледа скандалните реклами с Ханку Брат на мобилен телефон и на млечен деликатес с Жулиета и засега и двете ще продължат да се излъчват по телевизиите, заяви шефът на регулатора доц. Георги Лозанов.
Рекламата с "балконите" на Жулиета обаче ще бъде обсъдена в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Етичната комисия на Националния съвет по саморегулация (НСС), в който членуват рекламодатели, рекламисти и медии - например Асоциацията на радио и тв операторите (АБРО), съобщиха вестниците "Труд" и "Стандарт".
Етичната комисия ще се произнесе има ли насаждане на сексуални стереотипи в клипа, обясни секретарят на НСС Ели Михайлова. Съветът обаче няма как да цензурира клипа, защото създателят му - рекламната агенция DDB Sofia, не членува в организацията.
Телевизиите, които го въртят обаче са в АБРО. В случай че има решение на Етичната комисия, което е срещу клипа, те ще трябва да се съобразят и да го свалят.
Млекопреработватели вече се зарекоха да дадат на съд рекламата с "балконите" на Жулиета, тъй като популяризира ментетата и насажда впечатлението, че повечето млечни продукти са фалшиви.
Рекламата с Ханку Брат също е разгледана от СЕМ заради оплакали се граждани, че била гавра с историческата памет. Творческият директор на DDB Sofia Васил Петраков, който е и режисьор на клипчето с Ханку Брат, определя като абсурдни обвиненията, че рекламата накърнява историята ни.
Той признава, че в началото са искали да вкарат в главната роля хан Баян - брат на Аспарух.
"За него има много вицове, затова не го избрахме за герой. А хан Кубрат е по-величествен. И предпочетохме него", казва режисьорът.
Според Жорж Ганчев, който участва в друг клип, заснет от агенцията, идеята с Ханку Брат напомня на българите, че имаме история, но също така ни провокира да се шегуваме със самите себе си. Нека не се взимаме прекалено насериозно, призова Жорж Ганчев
Клипът им с водопроводчика обаче беше гениален, с Жорж много добро попадение,а и не лош и с българо-корейската дружба. Не предполагах, че те са сътворили тази селянийка с сиренето. Предполагам, че фирмата възложител е искала да се прицели в определена таргет група.
Не мож строшИ туй що не мож строшИ! Любими са ми всички реклами на Хенди! Много остроумни и забавни и никога не успяват да ми омръзнат, щото често ги подновяват.
Естествено - само мооого мааазна чалгааа... http://www.youtube.com/watch?v=FNMAk8vK7RM