Възможно е боингът да е кацнал

Пъзелът с изчезналия самолет продължава да изненадва с шокиращи обрати. След като малайзийските власти признаха с половин уста, че хипотезата за инцидент в резултат на техническа повреда вече е изключена, сега се разбира, че има косвени следи за кацане на самолета.

Без да влиза в детайли, шефът на малайзийската цивилна авиация Ажарудин Абдул Рахман, каза в неделя пред медиите, че е възможно самолетът да е излъчвал някои сателитни сигнали и от земята.

Малайзийското правителство вече обяви, че сигнализиращите системи на самолета са били изключени ръчно и една по една, преди той да изчезне от радарите. Има обаче вторични сигнали, които биват изпращани автоматично и след изключването на транспондерите.

Сигнали от работещи турбини?

Със сигурност при производителя на двигателите Rolls Royce има записи за работещи мощности - те се предават рутинно с цел улесняване на поддръжката. Тези записи описват едно нормално кацане - което, заради липсващите показанията на радарите, никой не може да каже къде е станало. За малайзийския премиер Наджиб Разак вече е ясно, че самолетът,с 239 човека на борда, умишлено е сменил курса си и е летял още до 7 часа.

В дома на пилотите

Вече официално малайзийската полиция разследва версията за отвличане, саботаж и тероризъм. Това беше обявено и пред медиите. Малайзия помоли за съдействие САЩ, Китай, Франция и др. държави да дадат всякакви възможно сателитни записи, с които разполагат тайните им служби.
Разследването тръгна и по нова линия - да събира информация за хората, които са били на борда. Смята се, че никой, освен пилотите, не е можел да управлява Боинг 777. Вниманието на следователите беше привлечено от самодеен летателен симулатор, който беше открит в дома на първия пилот - Захари Ахмед Шах.

Симулаторът с три големи екрана е конфискуван от дома му в неделя. Шефът на полицията казва, че той е сглобен обратно и се изследва основно от специалист. Той не отговори на въпроса защо това се случва чак седмица след изчезването на самолета. Следователите не изключват пилотът да упражнявал маневри, които не би могъл да извършва на официалния симулатор.

Засега обаче всичко, за което се хващат разследващите, изглежда като сламки. 52-годишният първи пилот за момента прави впечатление на човек, който е обичал да да майстори неща, и който е пускал безброй видеоклипове на семейството си в интернет. Освен това приятелите му го описват като отдаден пилот, който след 33 години служба все още е бил очарован от професията си и който е демонстирал самоделния си симулатор с гордост на приятелите си и дори ги е учел да пилотират на него.

Друг установен факт е, че първият пилот и помощникът му не са депозирали искане да бъдат заедно на полет MH370.

В търсенето на изчезналия самолет са ангажирани 25 държави, не всички от тях обаче са готови да дадат целите си военните записи, най-вероятно по причина, че шпионажът в този силно експлозивен геополитически район е доста разпространен.

 

#1 Калми 17.03.2014 в 10:16:16

Полет с изключително много въпроси. ОК, кацнал е, но как така от 239 души с мобилни телефони, нито един не е могъл да се обади донякъде? Практически невъзможно е такъв огромен обект като най-големия пътнически самолет в света да не бъде засечен от спътници при кацане? С каква цел са похитени - и ако е имало такава, трябваше вече да бъде обявена!?

#3 boris 17.03.2014 в 16:18:16

Съмненията се потвърдиха - пътниците и екипажа са успели да емигрират в Северна Корея, където са поискали политическо убежище

Новините

Най-четените