Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тайните помещения на самолетите, до които "простосмъртните" нямат достъп

Подобни "тайни" кабини има в самолети като "Боинг" 787 и "Еърбъс" A350 Снимка: iStock
Подобни "тайни" кабини има в самолети като "Боинг" 787 и "Еърбъс" A350

"Като хотел в капсула".

Така описва Сюзан Кар, стюардеса на United Airlines, скритите помещения в самолета, до които никой, дори и пътниците в първа класа, нямат достъп. Неин колега стюард, този път от елитната Emirates, показва в популярно видео в TikTok тези мистериозни места във фюзелажа.

Във видеото виждаме дълга редица от комфортни легла със завеси и собствени телевизори - неща, които някои дори не са предполагали, че съществуват в самолета.

Скритите от очите на обикновените хора помещения са предназначени за отдих на екипажа.

Подобни "тайни" кабини има в по-големите самолети като "Боинг" 787 и "Еърбъс" A350. Те обикновено са разположени над пилотската кабина и до тях се стига по тесни стълби. Най-често помещенията са разделени - едно по-малко за пилотите и едно малко по-просторно за стюардите.

Снимка: iStock

Там изолацията от шум и вибрации е почти перфектна, за да може служителите на авиолиниите да си починат качествено по време на дълги полети. На всеки служител се падат по около 11 кубични метра пространство.

Има и обща зона от около 20 кубични метра, в която пилоти и стюардеси могат да си общуват, както и да се преоблекат зад специални завеси. Леглата пък са постлани с меки матраци, навсякъде има добра вентилация и термостати за контрол на температурата.

Сюзан Кар казва за "Си Ен Ен", че оприличава помещенията не само на японските капсулни хотели, но и малко на магически фокус - всичко интересно се случва, без простосмъртните да го виждат.

Снимка: iStock

Кабините с легла и места за почивка са "маскирани" зад невинно изглеждащи врати, които лесно могат да бъдат сбъркани с тоалетна.

Причината за цялата тази мистериозност са атентатите от 11 септември 2001 г., наложили допълнителни мерки за сигурност, особено за екипажа. Затова и стюардът от Emirates отговаря с категорично "Не" на въпросите могат ли обикновените пасажери да се възползват от помещенията.

Самите пилоти и стюарди имат строга йерархия, според която с приоритет за почивка са по-старшите служители.

По време на почивката си стюардите оставят колегите си да реагират на повиквания от пътници и "изключват" напълно от случващото се долу, в основното помещение. Целта е когато се върнат към задълженията си, да са напълно свежи и готови за реакция, ако се случи нещо непредвидено.

Тайнствеността спомага пасажерите да остават с впечатлението, че всичко по време на полета се случва гладко и без засечки.

Ако някой пътник се опита да отвори вратите към помещенията за почивка, ще открие, че са заключени и бързо ще бъде насочен към тоалетната, ако търси нея. В противен случай ще бъде съпроводен обратно до мястото си.

Обикновено помещенията за отмора и сън се използват от екипажа при полети, които продължават над шест часа. Стандартно 10 процента от времето за полет може да бъде отделено за почивка за стюардите и пилотите.

Някои от тях дори не спят на иначе удобните легла, а предпочитат да четат, слушат музика или само да се излегнат, за да им починат краката, особено стюардесите, които носят токчета.

Колкото до пътниците - екипажът е категоричен, че те никога не усещат, че част от служителите са в почивка, защото обслужването от останалите продължава да бъде безупречно.







 

Най-четените