Ама наистина си е така - много се рекламира, реклами отвсякъде. Пиеш си кафето с Ани Цолова примерно и се радваш, че Виктор е в отпуска и бам - рекламен блок. Отиваш към работа и дори вече не виждаш билбордите и плакатите по спирките, освен ако няма нещо голо там. Гледаш магистралата и не виждаш големите пана, както шлосер не вижда струговете в цеха, част от пейзажа са.
И понеже рекламата ти идва в повече, нека аз да анализирам един-два-три рекламни сутрешни блока и да те обрисувам в синхрон с тематиката им, като спазвам последователността.
Седни сега на дивана, вземи кафето и пусни Нова Телевизия. Явно обаче трябва да изоставиш кафето, защото сутрин в 8 ти казват, че трябва да ядеш сладолед. Очевидно той ще предизвика колики у детето, защото следва такъв клип. За да избягаш от коликите, най-добре да се метнеш на последния модел Honda, с който да покориш града, но не бива да забравяш проблема с пърхота и да ползваш последния шампоан, който премахва всички видими следи. Така де, да не оцапаш тапицерията на новата кола.
Преди това обаче не бива да забравяш да врътнеш един кекс с правилната захар, най-вероятно в новата си кухня с мебели на изплащане. Пак на изплащане може да се сдобиеш и с хладилник. Не е ясно дали има връзка между хладилника и вредните бактерии, които предизвикват диарията, но е добре да метнеш едни пробиотици за всеки случай. Ако това не е достатъчно, има ментови бонбони.
Нали се сещаш, че след цялото това кексоядене и поглъщане на бонбонки, трябва да използваш новата избелваща паста за зъби с 3D ефект. Малко е в мъгла какво ти казват с новата реклама на Оперативна програма "Транспорт" сутрин в 8, но явно някой много държи да те уведоми за успехите в тая област. И понеже явно вече си в Honda-та, джиткаш по магистрали и естакади с европари, няма начин да не си вземеш един нов таблет за 1.90 на месец. Така и така си тръгнал към морето по евромагистралата, отбиваш се във верига дрогерии и зареждаш с всичко необходимо за лятото.
Както си пътуваш, се налага да отбиеш до първото населено място, защото си забравил за онази писалка срещу гъбички по ноктите с доказано европейско качество. Не на гъбичките, на писалката.
За да не ти се налага да броиш, правя обобщение - в сутрешен блок на произволно избрана българска национална телевизия има 14 (четиринадесет) различни клипа. Описаната история по-горе е запазила поредността на излъчването им.
Много се рекламира в тая държава. И сега въпрос - така ли го правят в белите държави?
Не, не го правят така. Колкото повече на Запад пътуваш с дистанционното, толкова по-малко и по-малко реклами в един блок ще видиш.
Експериментът продължава - избирам една полска телевизия и следя. Докато българинът има да покрие норматива от по-горната история, полякът първо си измива зъбките с новата четка за зъби на батерии. После маже филии с маргарин, който бори високия холестерол и напомня на жена си да не забравя ония нови таблетки против интимни инфекции. Ако си жена и вече си с измити зъби, понижен холестерол и без интимни инфекции, явно е време да си направиш профил в нов сайт за запознанства.
След като предполагаемо почнеш да получаваш писма от ухажори, е добре и ти, полска жено, да помислиш за гъбичките по ноктите и е крайно време да си направиш застраховка "Здраве и живот". Така де, срещите с непознати са опасно нещо, застраховай се. За да продължаваш да получаваш писмата от полските самци, новият план за мобилен интернет ще ти е повече от полезен. Наясно сме, че тези активности крият рискове, затова не е зле в чантичката винаги да имаш лекарство против съсиреци в кръвоносните съдове и лош холестерол. Не, това не е достатъчно, трябва да гаврътнеш и едни хапченца на билкова основа, пак срещу същите рискове.
Девет клипа, отново е запазена поредността на излъчване. Добрата новина е, че поне бройката намалява. Няма как да не ми направи впечатление, че илачите и болестите пак доминират. Явно и поляците боледуват като нас, балканците.
Благодарение на часовата разлика можеш да продължиш разходката с дистанционното и отиваш във Великобритания
Ама то тука рай бе, гетсиманската градина направо. Водещите усмихнати, пускат шеги през цялото време, говорят си за приятни неща от живота и за спорт. Няма политика, няма ивицата Газа, няма паднали самолети. А, рекламите дойдоха, айде сега да видиш каква е тяхната история, разказана през клиповете.
Като за начало, англичанката трябва да се радва на слънчевото лято и понеже такава метеорология е кът на острова, тя ще се радва на новия си летен шампоан и ще си има лято в косите на преференциална цена. Не страда от гъбички по ноктите най-вероятно защото има пълната серия продукти и приспособления за грижа за краката, удобно събрана в несесер. След като си е оправила петите, англичанката отива в дрогерията и купува всичко за слънчева защита и преди да отиде на почивка, ще си освежи корените и косата с новата боя за коса, пак на преференциална цена. Познахте, от същия производител на летните шампоани от началото.
Четири клипа, цифром и словом. Два от които на един рекламодател и са купили позицията първи-последен в този блок
Рекламистите знаят какво казвам, няма да навлизаме в професионални дискусии
Пътешествието няма край, но ако се върнеш обратно в български сутрешен блок, тъкмо ще хванеш следващата порция реклами. Няма да ти разказвам нова история, само ще ти кажа, че клиповете са 12 на брой, колата е заменена от хидромасажна вана, хладилникът вече е хладилник-фризер и пърхотът се е превърнал в прах за пране с екстракт от памук (каквото и да значи това). Гъбичките, коликите и диарията пак са си по местата.
Много се рекламира в тая държава. Толкова много, че оставаш с впечатление, че рекламистите купуват рейтинг-точки с упорството на миньори, които дълбаят земните недра. Много се рекламира, щото кризата била ударила медиите и те свалили цените и сега вместо естетически продукт на задълбочено планиране гледаме анимирани картинки, произведени в гараж на Сточна гара.
Винаги съм твърдял, че малкото е много, ама явно количеството е повече на почит сред колегията
Да са живи и здрави колегите, дето продават времето и ония, дето планират и купуват. После да не се чудим защо е толкова трудно да направим впечатление на потребителя и да търсим нови канали да го достигнем. Каналът е тук - широк и пълноводен, ама май ние го затлачихме с боклук и не искаме да си признаем.