Четирите най-големи лъжи на пазара на имоти

Дигиталната ера е странно явление. До колкото повече информация имаме достъп, с толкова повече дезинформация ни засипват. В недалечното минало, когато Интернет беше предимно мястото, където си проверявахме пощата, човек си търсеше къща по обявите във вестниците. Достатъчно беше да сме наясно, че „за освежителен ремонт" означава, че трябва да се бръкнем за майстори, а „удобна кухня" - че не е зле по-често да поръчваме пица.

Всеки, който се готви да купува къща тази пролет обаче, трябва да се въоръжи с доза здравословен скептицизъм. Интернет преобрази процеса на купуване на имоти по удивителен начин, но увеличи и възможностите за измами. Мрежата е наводнена с фалшиви обяви и силно преувеличена „информация". Не се хващайте в следните капани:

1. Фалшиви снимки и видео

Дигиталните снимки и видеоклипове са божи дар за брокерите на недвижими имоти, купувачите и продавачите. Всички сме се наслаждавали на великолепните гледки от викингски хижи, кристално чисти басейни и окосени ливади. Напоследък агентите публикуват интерактивни снимки и планове, които позволяват на потенциалния купувач да разгледа стаите от различни гледни точки. Някои къщи имат дори сайтове в YouTube.

Проблемът е, че снимките и клиповете лесно се „украсяват" с фотошоп, за да изглеждат по-привлекателни отколкото са. Някои продавачи публикуват снимки на кухни и градини, които няма да намерите в самия имот. Клиповете са с подсилени цветове, добавени са цветя, а тревата изглежда много по-свежа. Къщата може да изглежда прясно измазана, а всъщност да не е виждала боя от 5 години.

Открийте истината: влезте в Google Street View или Microsoft Live Search Maps, за да откриете надежден изглед от квартала. Там няма да намерите снимки на самата къща, затова отидете на място.

2. Оценки, които не са базирани на реалността

Познаването на истинските пазарни цени на имотите е жизненоважно, когато купувате къща. В големите градски райони на САЩ цените са паднали с 30 - 40% от 2005 г. насам. Сайтовете за оценка на имоти като Zillow, CyberHomes и Realtor.com невинаги са надеждни.

Когато поисках оценка на една и съща къща с 5 спални и 4 бани, получих огромен диапазон от стойности. По моята оценка къщата струва между 1,2 и 1,4 милиона долара, в Zillow я оцениха на 943 000, CyberHomes пресметна, че струва между 960 000 и 1,2 милиона, а Realtor.com стигна до 788 036 долара.

Открийте истината: Няма нищо лошо в това да започнете от онлайн оценките като база за сравнение. Но за да получите истинската цена, преминете от виртуалната, към физическата реалност и извадете стойността на къщите, които са продадени наскоро в същия район. Може да наемете независим оценител (срещу 350 долара). Ако купувате, наемете брокер, който е работил в района с години. Излишно е да наемате оценител, ако кандидатствате за кредит - тази работа ще бъде свършена от банката (или друга кредитна институция).

3. Нереални ипотечни обещания

Ако посетите някой сайт за кредити като Bankrate.com, ще откриете най-изгодните условия за ипотечно кредитиране, които обаче са недостъпни за огромния процент от хората.

Банките често рекламират ниски лихви по кредитите, но те са достъпни само при определени условия, най-често за хора, които имат голяма част от сумата в брой или пък са с висок кредитен рейтинг. В повечето случаи ниските лихви са само стръв за купувачите.

Открийте истината: Когато кандидатствате за кредит, потърсете голяма национална или регионална банка, малка местна фирма с добра репутация, добър брокер, кредитен съюз (ако не сте член, може да станете) и онлайн ипотечен калкулатор като Priceline. След това посетете сайта AnnualCreditReport.com, за да извадите копие от своята кредитна история. След това проверете какви ще бъдат условията за кредитиране при всяка от институциите от списъка ви. Пазарете се за най-добрата сделка като използвате получените данни.

4. Нереални описания на имота

Старата поговорка „Не вярвайте на всичко прочетено" важи с пълна сила за обявите за имоти. Често „гледка към морето" значи, че се вижда един сантиметър вода от балкона, ако си изкривите врата и си напрягате очите. Когато пише, че жилището е „светло", това може да се отнася за неоновите табели, които осветяват хола по цяла нощ като северното сияние. „Южно изложение" може да значи, че едната стая гледа на юг, а останалите - на север. Ако в обявата пише, че жилището разполага с тавански стаи, които могат да бъдат дадени под наем, спокойно може да е премълчан фактът, че отдаването под наем на тези помещения е незаконно.

Открийте истината: Най-лесно е да се разходите и да видите на място, но ако нямате време, помолете агента да ви прати снимки от конкретния компонент, който ви интересува - изглед към морето, гледка от прозорците, изложение и т. н. Ако проявявате сериозен интерес, поискайте и регулационните планове.

Новините

Най-четените