Тя има руса до бяло коса и атлетично тяло с бледа кожа - истинска шведка. Само един малък, но очевиден детайл разваля идилията - обилното количество косми по краката й. Шведският фотомодел и фотограф Арвида Бистрьом е известна в Инстаграм със силно провокативните си послания. След една реклама за adidas обаче, където акцент е именно неепилираната й женственост, интересът към шведката ескалира дотам, че тя започва да получава заплахи за живота си.
В рекламата на adidas Бистрьом е облечена в корсет и дантела и премята демонстративно обутите си в розови чорапи и чифт adidas superstar космати крака. В клипа шведката дава дефиницията си за женствеността: "Всеки може да прави "женствени" неща, но обществото ни се страхува от това", казва Арвида.
Подобна провокация не е чужда за рекламата в последно време. Повечето модели отдавна са безполови, а темата за космите сякаш започва да става мейнстрим.
Миналото лято популярната шведска марка за дрехи H&M показа в свой рекламен клип серия от провокативни образи - дебела жена по бельо, мъж с големи бицепси в рокля, жена с гола глава и други жени - с косми под мишниците. Всичко това на фона на песента "She's a lady".
Ако доскоро беше тренди да демонстрираш лунички и бенки, сега на мода са космите и целулитът.
Не се съмнявате, че Арвида Бистрьом има и снимка по целулит, нали?
След пускането на рекламата на adidas в YouTube започват и атаките към нея - тя получава десетки съобщения, изпълнени с агресия и заплахи.
Рекламата на аdidas вероятно търси точно този тип внимание - на ръба на скандала.
Неотдавна спортната марка пусна визия с два чифта дамски маратонки, които се "целуват", заигравайки се с клиентите си с гей ориентация.
С фокуса си върху косматите крака на красиво момиче, брандът явно търси сензация като поставя под въпрос женствеността и стандартите за пол. От аdidas казват, че за тях е чест да работят с творци като Арвида заради тяхната креативност, разнообразие и идеи. С колаборациите си, насочени към позитивно отношение към тялото, компанията искала да представи платформа за дискусии и промяна.
Миналата сряда Арвида Бистрьом навърши 26. Според нея всеки трябва да решава сам за себе си дали да се обезкосмява, или не, както и какво всъщност прави с тялото си.
Ако сте се разхождали това лято по столичната улица "Шишман" сигурно ви е направило впечатление, че доста от младите airbnb туристки споделят подобна философия.
Явно космите са новото черно на феминизма.
Част от хората, които следват Арвида в Инстаграм все пак коментират, че не им е много ясно защо го прави, но уважават правото й на избор.
Очевидно, че феминизмът вълнува шведката, но бунтът и е главно срещу външните прояви на женствеността. Заедно със своя приятелка - артистът Моли Сода - Арвида издава книга, наречена "Pics or it didn't happen".
Тя включва 270 снимки на тела на жени, които Instagram премахва заради нарушаване на правата за ползване.
Арвида се появява и в серия статии на списание Vice от 2012-а, която се казва "There will be blood" ("Ще има кръв"), която включва снимки на жени в цикъл.