Дойде краят на една ера! На тези, които нямат телевизор, може би им звучи преувеличено, но на останалите риалити сезонът им се стори не като месеци, а като години. Дни наред нямаше начин да пуснеш някоя от националните телевизии вечер след 8 часа и да не се натъкнеш на група хора, които са пред камерите без определена цел и идея, просто за да пълнят ефира.
В неделя вечерта изтече и последната минута от този маратон, а добрата новина е, че тази седмица не се очертава старт на нови формати.
Така че можете да презаредите батериите и да се подготвите психически за Коледа, когато ще видите за 27-ма поредна година как Кевин са го забравили сам вкъщи.
Тази есен телевизионният сезон протече под краткия, но изпълнен със съдържание девиз "Нищо не сте видели". Тъкмо си мислим, че няма как да се намерят по-жадни за слава хора и някой зад контролния пулт си казва "Ооо, вие нищо не сте видели още!".
След това отваря телефонния си указател, набира няколко човека, които не са били пред камера от поне три години, защото просто е нямало защо, и им обяснява, че ще ги направи звезди отново. Схемата очевидно работи, а то дъно у нас никъде и за нищо няма!
Ето и какво се случи в тези поредни телевизионни драми...
ВИП Брадър
Незнайно как всяка година Нова телевизия успява да намери поне десет човека, които хем трябва да минат за звезди, хем са лишени от елементарно самоуважение. Те са готови да се карат до прегракване дали тази седмица ще купят боб и ориз или цигари и ракия. Този ВИП-сезон не направи изключение - в него хората лежаха по дизайнерските плюшени дивани, а Големият брат от време на време ги караше да изпълняват срамни мисии в стил още помним "Бързи, смели, сръчни". Вечер атмосферата беше разведрявана от битови скандали и символично скубане на екстеншъни.
Във ВИП-Брадър 2017 най-запомнящи се се оказаха Маргарита Хранова, двамата, които се ожениха, и онзи третият, който спечели.
Няма ли да е по-лесно за Нова да се върнат към "обикновения" Биг Брадър - и там участниците са никому неизвестни?
Биг Брадър "Most Wanted"
Бюджетната версия на ВИП-Брадър с хора, които не искат чак толкова големи хонорари. На теория сезонът трябваше да е трепач - най-големите риалити звезди, победителите от предишни издания, събрани под един покрив и изправени един срещу друг. Истински нови-хански "игри на глада".
На практика стъкленият дом беше превърнат в санаториум. Големи и, предполага се, зрели хора се биеха, пръскаха с вода и заключваха по стаите.
Изводите - Луна трябва да смени една буква от името си, не казваме коя. Динко си беше забравил свинските опашки и без тях не беше толкова интересно. В къщата имаше повече секс, отколкото през "любовния сезон". Динко и Джино не са различни произношения на името Господин. Всъщност накрая мургавото момче с многото татуировки се оказа победител. Нищо, че не е Джино, а е Гошо, а Бианкалана е фамилията на бившата му жена.
Фермата
Фермата беше рекламирана като по-доброто и най-вече по-българското риалити. Зрителите не успяха да разберат кое му е по-българското - и по Нова, и по bTV се лееше еднакво лош и неправилен български.
За да се поддържа усещането за патриотична атмосфера задачите бяха по-внимателно подбрани, а от време на време се появяваше ИваниАндрей, който питаше през коя година е била битката при Клокотница и как се казва кулата, в която е бил заточен император Балдуин Фландърски. Плюсът на "Фермата" е, че предаването е по-динамично, може би поради липсата на плюшени дивани и джакузи.
X-Factor
От цялата риалти-плеяда това е форматът, който предизвиква най-много симпатии и най-малко хейт. Тези, които дразнят, обикновено са членовете на журито, които са талантливи и компетентни, но често изглеждат като прекалили с енергийните напитки и излишно екзалтирани.
Победителят в този сезон - момичешкият квартет 4Magic - успя да изпее "Зайди, зайди, ясно слънце" само около 20 пъти, с което май и най-родолюбиво настроените зрители "предозираха", както викажеш една министърка на спорта преди време.
За другите участници и особено участнички остана надеждата Криско да ги е забелязал, за да може и те да имат поне един клип по мрежест чорапогащник и ботуши до над коляното.
От всички излъчени до момента риалити формати и от опитите за създаването на нови стигаме до един извод - докато чуждите телевизии могат да създават продукции дори и на принципа от нищо - нещо, то в България те действат точно по обратния начин - от нищо пак нищо.