Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

А след коронавируса? Как ще се променят пътуванията и туризма

Кризите все в един момент ще свършат и нещата ще се върнат към нормалното, макар и с известни промени Снимка: Pixabay
Кризите все в един момент ще свършат и нещата ще се върнат към нормалното, макар и с известни промени

Коронавирусът вся смут във всички части на обществения живот, но пътуванията и туризма безспорно са сред най-засегнатите от заразата. Повечето държави вече са наложили забрани за пътувания зад граница, а самолетните компании изпитват сериозен спад в пътникопотока си.

На фона на всичките тези удари и ограничения, а и предвид задаващата се финансова криза, трудно е да си представим как ще изглежда пътуванията, когато в крайна сметка започнем отново да пътуваме.

Макар туристическата индустрия по целия свят да страда най-много, тя все ще успее да се отърси и да се възстанови в един момент, смятат експертите.

"Хората не са се променили в това, че все още искат да пътуват и да посещават нови места, но непременно ще бъдат много по-предпазливи, когато го правят", казва Адам Блейк, професор по икономика и ръководител на научните изследвания в Департамента по туризъм и хотелиерство към към университета в Борнмут във Великобритания.

"Освен това те няма да имат нужда само от убеждения, че е безопасно да пътуват, но също така ще трябва да видят реалните физически промени, които са направени, за да се гарантира по-безопасния начин за пътуване", допълва той.

Засега само можем да гадаем кога и как ще отмине пандемията. След нейния край обаче, това, което експертите очакват, е изключителен спад на цените на пътувания и за почивки, преди постепенно те отново да се повишат.

Ето осем неща, които вероятно ще наблюдаваме като ефекти върху пътуванията и туризма, след отминаването на коронавируса.

Круизите ще станат много евтини

Снимка: Pixabay

"Онези пътешественици, които се чувстват удобно на круизи, най-вероятно ще намерят значително по-ниски цени за пътуванията, когато круизните линии рестартират услугата", коментира Кристофър Андерсън, професор по бизнес в хотелското училище на Университета Корнел, в Итака, Ню Йорк.

Според него голямото предизвикателство пред бранша ще бъде привличането на нови клиенти за круизните кораби, "което ще бъде от съществено значение за оцеляването им". Много от огнищата на коронавируса, още преди той да бъде обявен за пандемия, се появиха именно на круизни кораби заради ограниченото им пространство и струпването на хора. Така в момента към пътуването с кораб има силен скептицизъм.

Андерсън предполага, че преконфигурирането на някои от новите кораби, които все още се строят с по-големи каюти и по-малка плътност на пътниците, може да бъде начин за привличане на нови клиенти. Други методи, които той вижда, са свиване на обслужването с шведски маси и привеждането повече към а-ла-карт консумация през ценовите нива може да бъде друг начин да се уверят пътуващите, които са скептично настроени към пътуванията с круиз.

Ще се обръща наистина сериозно внимание на чистотата

Според Андерсън всички в сферата на настаняването на гости, независимо дали става дума за круизни кораби, хотели или обикновени квартири, ще трябва да обърнат много внимание на това как почистват помещенията и всички предмети в средата на гостите. Също така това ще се акцентира все повече като предимство - добре почистената квартира ще стане символ на повече сигурност и комфорт.

Ян Фрайтаг, старши вицепрезидент на фирмата за анализ на хотелски услуги Lodging Insights, също подчертава важността на санитарните мерки. Според него тези мерки обезателно трябва да са видими за клиентите, за да се покаже колко чист е даденият имот.

Това ще означава дезинфектанти за ръцете на видими места, редовно почистване със специални препарати на всички твърди повърхности, както и ясно съобщена схема, за да уведомите клиентите как точно се почистват стаите и апартаментите, в които отсядат, обяснява той.

Цените за хотел ще спаднат доста, преди да възвърнат сегашните си нива

Снимка: Pixabay

Според Фрайтаг, цените на хотелите само в САЩ са спаднали с 30% само за седмица в края на март. Очакванията са този спад да продължи още известно време, преди цените да започнат да се връщат обратно към сегашното положение.

В исторически план, във времена на голяма несигурност, както през 2001 г. след атентатите срещу Кулите близнаци в Ню Йорк или след края на рецесията през 2009 г., е било необходимо два пъти по-дълго време отколкото трае самата криза, за да се възстанови ценовото положение при хотелите, обяснява Фрайтаг.

Той предвижда, че много хотели може да фалират, а някои големи вериги да сменят собствениците си дори, но все пак да останат отворени и под една и съща марка.

Пътуващите може да се чувстват по-сигурни в хотелите, отколкото в жилища под наем през оналйн платформи.

Според Андерсън спасението за хотелите може да дойде от това, че мнозина пътуващи вече ще изпитват дискомфорт да използват услугите на AirBnb и други сайтове за настаняване заради неяснотата от това на какъв имот реално ще попаднеш.

В хотелите, за сметка на това, могат да гаранти за строги стандарти за почистване, спазване на правила и т.н. Освен това хотелите, особено големите вериги, имат на разположение силни маркетингови екипи, които със сигурност ще влязат в действие.

Затова и според него близкосрочен план може да се усети сериозно отрицателно въздействие върху наеманите жилища през AirBnb. Това обаче може да означава спад в цените им, който да се опита да ги направи по-привлекателна алтернатива.

Хората ще гледат за по-евтини самолетни билети и за по-празни полети

Снимка: Pixabay

"Пътниците определено ще се чувстват по-удобно да пътуват по въздух, ако самолетите са по-празни. Ако наистина искаме да използваме това, авиокомпаниите трябва да летят с празни средни седалки и цените са драстично по-ниски от тези, които имахме през миналото лято", казва Андерсън.

Вече няколко превозвачи обявиха плановете си да премахнат част от предлаганите услуги за храна и напитки, както и да престанат да отдават средните седалки, за да намалят разходите и да ограничат близостта между пътниците на борда.

Според Андерсън първо ще се възстановят пътуванията по бизнес, след това пътуванията за забавление и туризъм. По всяка вероятност трансокеанските полети ще продължат да са непопулярни още известно време след това.

Бизнес пътуванията може да стимулират възстановяването на авиокомпаниите

Макар че много бизнеси дълго време ще се чувстват по-удобно да провеждат виртуални срещи, Андерсън очаква, че желанието за личен контакт с бизнес партньорите да стимулира пътуванията след края на кризата и да подпомогне на практика възстановяването на авиокомпаниите.

"Вярвам, че хората се нуждаят от лично взаимодействие и е възможно продължителната пауза в редовните бизнес отношения да доведе до засилен старт на самолетните пътувания, тъй като хората гледат да се върнат към бизнеса си и да създават нови възможности", казва той.

Много по-голяма гъвкавост при резервациите на полети... поне за известно време.

Андерсън очаква, че авиокомпаниите ще продължат в посока отпускане на правилата за презаверяване на самолетни билети, промяна за дати и т.н., за да станат по-привлекателни за клиентите. И това ще продължи поне известно време, докато се възстанови пътникопотокът до нивата от преди коронавируса.

Според експерта нещата може да се върнат в рамките на обичайното по някое време през 2021 г.

Засилване на домашния туризъм и по-евтините алтернативи

Снимка: Pixabay

Страховете от коронавируса, но също така и намалените финансови възможности ще обърнат много хора към по-евтини алтерантиви за почивка и то предимно вътре в самите държави. Затова е добре поне на първо време хотелите да обърнат маркетинга си към родните потребители.

Много е вероятно обаче самите хора, които търсят почивка, да заложат на по-евтини алтернативи като къмпингуването, малките хотелчета край морето или в планината, както и обикновените еднодневни екскурзии или двудневни екскурзии. С времето обаче това ще започне да се променя и пак да се засили пътуването зад граница и почивките в курорти.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените