Знаете ли кой е новият член на екипа на Opel? Не ви интересува? Няма смисъл да се знае? Все тая е? Познахте - това са реплики на котката Гръмпи (#GrumpyCat). Koято е новият член на екипа на Opel.
Всъщност не точно, защото от компанията твърдят, че мрачната котка сама се е намърдала в социалните медии и общностите нa Оpel и пуска нихилистични постове като например:
"Дейността в Общността е тооолкова важна. Сякаш лайковете ще допринесат за оборота #OpelGoesGrumpy"."
Шефът на маркетинга Тина Мюлер обяснява суматохата, която се образува от появата на #GrumpyCat по социалните медийни канали така:
"Трябваше да се досетим. Всеки знае за настроенията на котката Гръмпи. Беше очевидно, че е само въпрос на време, докато тя хакне акаунтите на нашите социални медии и започне да оставя своите коментари там".
Котката Гръмпи е звезда и на новия календар на Opel за 2017-та, заснета с участието на дъщерята на Миг Джагър - Джорджия Мей Джагър.
Името на календара е в гръмпи-стил: "Georgia & Grumpy - Not impressed by Wonderland".
Заядливите постове не са нищо ново за Opel.
Малко след началото на производството на календара, котката Гръмпи озаглави един от своите постове "Най-лошата снимка правена някога".
По време на снимките, котката е в перманентното си лошо настроение, а колкото точно лошо е то, стана ясно по време на снимките в Бабелсберг. Вижте видео
В много случаи Гръмпи безскрупулно проваля действията на Джорджия Мей Джагър и фотографката Елен фон Унверт при създаването на календара.
Но Opel все още вярват в добрата същност на котката, поради което Grumpy Cat е в центъра на цялата медийна кампания в социалните мрежи, наречена "Карай го или го мрази".
"Въпреки нейното безсрамие и лошо настроение, ние в Opel обичаме Grumpy Cat. Затова се опитваме да я накараме да се усмихне с нашата нова онлайн кампания. Това би трябвало да проработи поне веднъж!" отбелязва примиренчески Тина Мюлер.
В крайна сметка Opel решават да подобрят настроението на мрачната котка, като пускат специален спасителен отряд за кампанията.
"Отряд Гръмпи" се състои от трима много влиятелни участници в социалните мрежи: Nilam Farooq, funnypilgrim и Emrah. Заедно със своите последователи в социалните медии те поставят въпроса: как би изглеждал календарът, ако мрачната котка и онлайн общността се бяха се изказали относно дизайна? За да открият отговора, те тръгват на лов за 13-ия мотив в календара.
Командирът на "Grumpy отряда" и лайфстайл блогър Nilam Farooq пояснява различните етапи на кампанията в своето YouTube видео.
Например YouTube-ърът Emrah призовава зрителите му да участват в предизвикателство от типа "направи си сам" и да представят свои собствени стилистични предложения за Opel в стил Grumpy Cat.
Emrah след това ще превърне най-добрите предположения в реалност и ще трансформира един конвенционален Opel ADAM в такъв, годен за каране от котката.
Котешко съдържание ще има и във funnypilgrim. Тя призовава своите последователи да си направят "котешко лице" с техен грим. Победителят след това ще бъде част от 13-ия календарен мотив като модел в "Grumpy визия" със създадения "Grumpy автомобил". Снимките на това ще се състоят на вернисажа на календара през февруари.
Достатъчно ли е това по принцип да накара една навъсена котка да се усмихне?
До момента от котката чувахме само неща от рода на: "И това трябва да е забавно? Кои са тези влиятелни фигури, някой познава ли ги? Някой от Opel погледнал ли е внимателно цифрите? Алоo? Аз имам девет милиона фенове във Фейсбук! Nilam има само 1.1 милион YouTube абонати, тези на funnypilgrim са едва 350 000, а този Emrah със своята откачена подстрижка има около два милиона последователи. Това не ми помага въобще, не ме кара да се усмихвам, а в края на краищата е смехотворно".
Историята може да бъде следена на #OpelGoesGrumpy в социалните мрежи.
А който е повече заинтригован, отколкото уплашен, може да се срещне с котката с най-лошото виждано някога настроение на вернисажа на календара през февруари.