За Диего Марадона патриотизмът е над всичките пари на света.
В края на 80-те всички знаят кой е Диего Марадона. И няма как да е иначе - Аржентина печели Световното първенство през 1986 г., а Марадона става играч на турнира. Великата десетка вкарва незабравимия и до днес гол с Божията ръка срещу Англия, а минути по-късно слаломира покрай шестима англичани, за да отбележи и Гола на века.
Освен това, аржентинецът бе вдъхновил и Наполи за най-големите успехи на клуба - титлата през 1987 и Купата на УЕФА през 1989 г.
Ако Марадона можеше да спечели "Златната топка", щеше, но до 1995-а призът се присъжда само на европейци. През 1989-а спортната агенция International Management Group (IMG) провежда изследване, според което Дон Диего е най-известният човек в света.
В САЩ също знаят отлично кой е Марадона още преди триумфа на Аржентина на Мондиал 86, тъй като Архентинос Хуниорс на няколко пъти пътува до Щатите за предсезонни турнета.
През 1989-а представители на същата тази IMG пристига при Марадона с предложение - на аржентинеца са предложени 100 милиона долара да стане рекламно лице на Световното първенство, което трябва да се проведе в Съединените американски щати през 1994 година. Сто милиона долара! И то по онова време! Като в тях не се включва заплащането за допълнителните събития около първенството.
Има само един проблем - според договора, Марадона трябва да приеме да стане американски гражданин. В IMG са сигурни, че с подобно рекламно лице приходите от реклами ще ударят в тавана. Бившият държавен секретар на САЩ Хенри Кисинджър дори лично звъни на Марадона и го уверява, че приходите му ще бъдат освободени от данъци. Но Диего отказва.
"Те искаха от мен да стана американец. Американец! Да, предложиха ми много пари - но гражданство... Привилегията да бъда аржентинец няма цена", обяснява в автобиографията си Марадона.
А и аржентинецът си припечелваше повече от добре - според новия му договор, в Наполи Марадона прибираше по пет милиона на година, плюс допълнителни два милиона и половина за маркетингови права. В допълнение, Диего подписва договор с телевизията RAI за три милиона на година и друг за още пет с японския концерн Hitoshi, който пуска спортна линия дрехи с името на Марадона. Снима още реклами за кафе, бира и McDonald's.
"Снимахме серии, телевизионни програми, рекламирахме пособия за деца - всичко каквото ти хрумне. Единственото нещо, с което нямах проблем тогава, бяха парите", казва още Марадона.