Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как любимата поредица Fallout се сгромоляса

Fallout 76 се оказва не просто разочарование при излизането си, но и голям удар по компанията Bethesda, която трябва да възвръща доверието на геймърите
Fallout 76 беше пусната в доста суров вид, но изглежда големите проблеми се крият още в основната концепция за масова мултиплейър игра в света на Fallout

Едва ли мнозина са очаквали реакцията на журналистите и феновете към новата видеоигра Fallout 76 да бъде толкова сурова.

Fallout 76 се оказва високобюджетната игра с най-негативни рецензии за последното десетилетие.

Тя е най-ниско оценяваната игра на компанията Bethesda изощо и със значително по-лоши отзиви дори от известни разочарования в последно време като No Man's Sky, Mass Effect Andromeda и базовата версия на Destiny - дългоочаквани игри с големи претенции и също толкова голямо критично разочарование при премиерите си.

А в случая става въпрос за ново заглавие от една от най-обичаните поредици ролеви игри. Името Fallout е любимо и на българските геймъри, които помнят зараждането на култа към тези постапокалиптични RPG класики в края на 90-те с появата на първите две части.

Поредицата изглеждаше с обещаващо бъдеще, макар че някои геймъри бяха разочаровани от излязлата преди три години Fallout 4. Сега обаче новата Fallout 76 променя концепцията и не е сингълплейър RPG с множество персонажи, а масова онлайн игра в един доста пуст отворен свят.

По отношение на оценките от журналисти и фенове, Fallout 76 се приближава опасно близо до Duke Nukem Forever и единствената друга "голяма" игра, която отнесе още по-звучен шамар от критиката бе полуфункционалната Aliens: Colonial Marines от 2013 г.

В светлината на този смразяващ прием, геймърите със сигурност се питат "А сега накъде?".

Bethesda обаче все още не коментира по никакъв начин реакцията, а Twitter акаунтът на Fallout просто пуска фенски скрийншотове, все едно нищо извънредно не е станало. В същото време, Fallout 76 вече се продава със значителни отстъпки до 40 долара в повечето американски магазини и то още преди разпродажбите за Черния петък, така че очевидно комерсиалното представяне на играта е толкова измъчено, колкото и ревютата за нея.

Междувременно, точно на Деня на благодарността дойде поредният добър ъпдейт (и един от дузината за последните две години) за No Man's Sky, сякаш да ни напомни как една "лоша" игра може постепенно да бъде преобразувана от разработчика в нещо положително. Вече видяхме как други игри правят същото и как Diablo 3 и двете Destiny заглавия трябваше да положат доста усилия, за да се измъкнат от блатото на премиерите си и да се превърнат в нещо добро, след като в тях бяха вложени повече ресурси и мисъл.

Затова няма как да не се замислим доколко ще иска и ще може Bethesda да поправи проблемите на Fallout 76.

Този път компанията стартира с доста по-малко играчи и с по-лоша базова игра от всички, които споменахме по-горе и ще има доста по-тежък път. Причината е, че повечето от проблемите, които геймърите имат с Fallout 76, са свързани със самото ядро на играта и съответно те трудно могат да се променят без тя да се преработи изцяло.

Като абсолютен минимум, играта трябва да стане доста по-стабилна. Bethesda трябва да оправи сървърите, които непрекъснато изхвърлят играчи и изтриват напредъка им. Трябва да бъдат изгладени всички бъгове - най-напред големите, които са фундаментални, но и по-малките, така че Fallout 76 да стане онази технически стабилна и изгладена игра, каквато подобаваше да бъде при премиерата си. Това, че игрите на Bethesda по традиция са доста "счупени" не е тайна, но не нито повод за махване с ръка и усмивка, нито тенденция, която трябва да продължава.

Компанията вече обяви плановете си за добавяне на някои нови елементи, но това няма да бъде първата игра, чието бъдеще бе провалено без време заради ужасяващата премиера - Mass Effect Andromeda не само пропиля потенциала за продължения на поредицата, но и предвиденото допълнително сингълплейър съдържание не видя бял свят, макар че точно то бе призвано да оправи кампанията.

Fallout 76 трябва да извърви пътя на No Man's Sky - игра, която бавно добави поредица от ъпдейти, подобрения и изменения, за да се превърне в нещо, което геймърите наистина искат да играят.

Но докато Hello Games е много по-малко студио и No Man's Sky беше всичко за него, то Bethesda е голяма компания и Fallout 76 е нещо като страничен проект за тях, който да изкарат преди да насочат цялото си внимание и време към двете си амбициозни нови заглавия в лицето на Starfield и Elder Scrolls VI (и неизбежната Fallout 5).

Но дори Fallout 76 да няма такъв залог за Bethesda, издателят не трябва да подценява щетите, които случващото се нанася върху репутацията му. До момента Bethesda до голяма степен минаваше между капките, когато става въпрос за остарялата графика в своите игри (енджинът на Fallout 76 дори не е сменен спрямо предишните части и е технически страшно остарял) и за честите бъгове, но сега мнозина гледат на премиерата на Fallout 76 като на нова форма на арогантност - пускането на игра в такова състояние, за която феновете се предполага, че трябва да харесат само защото това е Fallout. В този смисъл, компанията е длъжна да положи усилия, за да си върне доверието на феновете, дори ако Fallout 76 е относително малък проект в нейните планове.

Но нещо друго, което има значение е, че Fallout 76 всъщност има своите фенове.

Независимо от това, че всички критици и повечето играчи мразят играта, в нея се оформи малка група геймъри, която искрено се забавлява. Стабилизирането и оправянето на бъговете може да задоволи това ядро, което не обръща внимание на критиката и просто се радва на новата игра, но тази група е прекалено малка за мащабите на Bethesda и ако компанията иска да продаде повече копия и да спечели от микротранзакции, ще се нуждае от по-голяма общност.

Като цяло, предстои истинска битка за сърцата, времето и портфейлите на геймърите и ще проличи доколко Bethesda има желание да я води. Да се възстановиш от такъв старт е изключително трудно и ако Activision все още не може да убеди напълно играчите да дадат втори шанс на Destiny 2 (едно посредствена игра, която се превърна в добра), ще бъде още по-трудно геймърите да се върнат към Fallout 76 - една лоша игра, която може да се превърне просто в... по-малко лоша, и то с големи усилия.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените