Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фиаското Cyberpunk 2077: Как най-очакваната игра за 2020-a стана най-спорната

Бъгове с изчезващи коли и подаващи се гениталии, недоволни геймъри и върнати пари Снимка: CD Projekt Red
Бъгове с изчезващи коли и подаващи се гениталии, недоволни геймъри и върнати пари

Почти десетилетие след като бе обявен за първи път изключително амбициозният проект на полското гейминг студио CD Projekt Red в крайна сметка се появи на бял свят в началото на декември.

Изпълнена с множество проблеми обаче, Cyberpunk 2077 от най-очакваната игра за годината се оказа и най-спорната.

Вдъхновена от едноименната култова настолна игра, Cyberpunk 2077 сякаш беше орисана на успех, като в нея беше включена дори звезда от ранга на Киану Рийвс ("Джон Уик", "Матрицата"). Огромният брой трейлъри, визуализации и маркетингови материали обещаха на геймърите един красиво изглеждащ футуристичен свят от близкото бъдеще, изпълнен с насилие и секс.

За високите очаквания допринесе и фактът, че Cyberpunk 2077 е дело на създателите на The Witcher 3: Wild Hunt - една от най-успешните игри от последните години, носител на множество награди, включително и тази за най-добра игра на 2015 г.

Малко от надеждите за Cyberpunk 2077 обаче се оказват реалност към момента. Проблемите около играта започнаха да се трупат още с премиерата. Някои от тях са забавни, а други - не чак толкова.

Какво в крайна сметка се обърка с проект, за който в гейминг средите се говореше повече отколкото за най-големите холивудски продукции?

Nightcity - град на бъгове и големи... възможности 

Cyberpunk 2077 предоставя на играчите множество възможности за персонализация на техния персонаж, като най-интересната (и странната) без съмнение е тази за избор на пенис или вагина за своя герой или героиня. По непонятни причини създателите на играта са преценили, че би било добра идея играчът да има възможност да поставя мъжки атрибути на жена, както и обратното.

Интересно бъдеще предричат...

Все пак това едва ли би бил особен проблем, ако тези атрибути си стояха послушно в панталоните на героя. Най-известният бъг в играта е именно възможността мъжкото достойнство на персонажа гордо да се покаже през дрехите в някои от менютата на Cyberpunk 2077.

Проблемът бързо се разпространи из социалните мрежи и стана причина за появата на много хумористични миймове, както и за хапливи коментари по повод играта. Не стихват закачките и че това е играта, която позволява на мъжете да избиват комплекси, тъй като дава и избор за размера на гениталиите. С други думи, Nightcity - името на измисленя фантастичен град, в който се развива действието - бързо се сдоби със славата на дом на прекомерно надарени персонажи.

Но докато това са просто хумористични закачки между геймърите, а бъгът с подаващите се през дрехите пениси може също да бъде погледнат с насмешка, дългоочакваната игра дебютира с много други проблеми.

От появата си Cyberpunk 2077 е осеяна с най-разнообразни бъгове: летящи напосоки куршуми, които попадат в произволни цели; безцелно и нелогично обикалящи NPC-та, които просто чакат да бъдат убити; висящи във въздуха предмети и хора; изчезващи превозни средства.

В момента чисто технически Cyberpunk 2077 изглежда повече като игра, която е в етап на разработване, а не завършен продукт. И със сигурност не е това, което феновете са очаквали 8 години.

Финансовата страна на нещата

Всички проблеми могат да костват на CD Projekt Red повече от 1 млрд. долара. Според данни на "Блумбърг" акциите на компанията са паднали с една трета само в рамките на 6 дни след премиерата на играта.

Лошото представяне на Cyberpynk 2077 ще се отрази и на служителите във фирмата, която вече промени своята бонусна система за заплащане. Въпреки, че системата е предлагала финансови поощрения, имаше новини, че също така е и била устроена, така че да принуждава служителите да работят извънредно шест дни в седмицата.

През септември стана ясно, че още от 2018 г. разработчиците в CD Projekt Red са били принуждавани да работят допълнителни часове с цел спазване на срокове и достигане на бонуси.

Не бива да се пропуска и фактът, че броени дни след появата си на пазара Cyberpunk 2077 вече беше кракната и се появи из торент тракерите, което - заедно с отзивите за множество проблеми - може да намали продажбите ѝ.

CD Projekt Red поне на пръв поглед нямат повод за тревоги в това отношение - все пак играта имаше над 8 милиона предварителни поръчки от всички онези, които я чакаха със зверско нетърпение. 

Тази лоша, лоша конзолна версия

На всичкото отгоре в четвъртък Sony обяви, че ще осигури пълно възстановяване на парите на своите клиенти, закупили играта през Playstation Store. Cyberpunk 2077 дори вече не е достъпна за теглене от виртуалния магазин на Sony.

Все пак геймърите, които са клиенти на Sony и са се сдобили с нея, все още могат да използват своите дигитални копия, да си поръчат физически такива, както и да се възползват от системна поддръжка.

Не е ясно кога кога играта ще бъде върната отново в Playstation Store. Според съобщението от японския гигант тя няма да бъде достъпна в дигитален формат до "второ нареждане". Действието на Sony допълнително ще удари по приходите на CD Projekt Red, тъй като тези, които все още желаят да си закупят играта от там, просто няма да имат такава възможност.

Microsoft последваха примера на Sony и в петък стана ясно, че играчите, които са недоволни от версията на Cyberpunk 2077 за Xbox, също ще могат да получат парите си обратно.

Всички негативни реакции и ревюта през последните седмици принудиха CD Project Red да вземат мерки за справяне със ситуацията.

От компанията вече поднесоха извинения за качеството на играта си и най-вече за това, че тя се представя много под очакванията най-вече на по-старите платформи Playstation 4 и Xbox One.

Що се отнася до поправянето на бъговете, разработчиците обещават скорошни актуализации, които да адресират очевидните проблеми, за които геймърите съобщават. Първият ъпдейт бе пуснат съвсем скоро след премиерата на играта, като от CD Project Red уверяват, че в рамките на седмица ще последват нови.

Полското студио има малко време, за да поправи своите грешки и да предостави продукт, който да задоволи огромните първоначални очаквания. Очаквания, които самата компания създаде.

Каквото и да стане обаче, всички досегашни проблеми ще окажат негативни последствия в дългосрочен план - независимо дали опитите за оправяне на играта ще бъдат успешни или не. Щетите вече са нанесени, а от CD Projekt Red рискуват да увредят трайно доверието в себе си за бъдещи свои продукти, пускайки очевидно незавършен продукт въпреки осемте дълги години разработка и обвиненията в шестдневна експлоатация на служителите си.

В такъв случай дори Киану Рийвс не би могъл да спаси положението.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените