Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Sex/Life: Това сериал ли е или софт порно?

Продукцията разчита повече на голите сцени, отколкото на диалозите Снимка: Netflix
Продукцията разчита повече на голите сцени, отколкото на диалозите

Да не би 30-годишните жени да са направили нещо, с което да са обидили боговете на поп културата? Защото напоследък ТВ индустрията ги представя като отегчаващи, лишени от живец и интереси безлични домакини, които няма с какво да ви задържат вниманието.

Минахме през комедията "Несигурни" на HBO, комедийната драма Parenthood и леко бозавия Being Mary Jane. Уж различни сюжети, но обединени от темата, че за жените в 30-те им години няма много какво да се напише.

Последното доказателство по тази точка е комедията на Netflix - Sex/Life, която само за няколко седмици от пускането си онлайн се нареди в топ 10 на най-гледаните продукции в стрийминг платформата.

Вероятно интересът се дължи на предварителните заявки, че шоуто ще е удължен вариант на "50 нюанса сиво", но дори романът на Е. Л. Джеймс не би паднал до ниво, в което да се сравнява със Sex/Life, защото в историята на Крисчън Грей и Анастейжа Стийл има някакъв сюжет, колкото и елементарен да е той, докато в Sex/Life историята и репликите на героите са само орнамент за украса на детайлните секс сцени.

Вдъхновен от книгата 44 Chapters About 4 Men на Б.Б. Ийстън, сериалът на Netflix представя живота на 30-годишната Били Конъли (Сара Шахи), омъжена и майка на две деца, чийто дни преминават в кърмене на новородено, чакане на съпруга ѝ Купър (Майк Фогел) да се прибере от работа и припомняне на бурното ѝ еротично минало, преди да се омъжи.

Били невинаги е била скучна крайградска домакиня. Напротив, водела е доста разюздан начин на живот заедно с най-добрата си приятелка Саша (Маргарет Одет). Двете по цяла нощ са пиели, танцували и правели секс с непознати мъже, а на сутринта като на магия отивали свежи на работа. В това време Били завършва и докторантура по психология.

Но нещо е лъскавия ѝ начин на живот куца. Макар и да е красива и физически задоволена, Били не открива мъж, с когото да се обвърже сериозно, докато не среща Купър.

И той като повечето мъже, по който си пада, е рус, красив, мускулест и богат - истински джакпот от съдбата. И ако мислите, че няма как да стане по-хубаво, Купър е и готов да се установи, да стане баща и да се грижи за семейството си. Истинска приказка, а пък вие, ако искате, му казвайте клише. 

Но когато срещаме Били няколко години, след като се е омъжила за принца на мечтите си и без никакви следи от остаряване, разбираме, че животът ѝ съвсем не тече по мед и масло, а причината е, че Купър пет пари не дава за сексуалния им живот като двойка и нуждата на жена му от редовни, разтърсващи оргазми.

На този кръстопът между идеалния семеен живот с нула оргазми и миналото ѝ на секс богиня, Били среща своя стара тръпка Брад (Адам Демос) - също рус, красив, мускулест и богат, но за разлика от Купър е пълен негодник, който спи с най-добрата ѝ приятелка зад гърба ѝ.

Неустоимата страна на Брад обаче се изразява в това да надушва незадоволените желания на привидно щастливо омъжената домакиня и всячески се старае да я изкуши.

Трудно е да се направи анализ на тази сюжетна линия, която се простира до 8 епизода, без да се стига до сарказъм или сравнения със софт порното, защото еротичните сцени и лошо сглобените диалози правят най-силно впечатление в създадения сценарий.

Историята се движи по плитчините, без да дава обяснение, за което и да е действие на героите. Не става ясно защо съпругът на Били я пренебрегва в сексуално отношение, какво е видял в нея, защо двамата са се влюбили. Всъщност двойката едва водят разговор, който продължава повече от 2 минути, преди да се премине към еротиката.

Не сме сигурни и какво изгражда характера на главната героиня, какви събития в живота ѝ я оформят, какви са ценностите ѝ и защо е нещастна с това, което има сега. Виждаме само една жена, която ходи възбудена през цялото време с една мисъл в главата - да прави див секс, като не е задължително да е със съпруга ѝ.

Така оформен сюжетът е нелеп, още повече че целевата аудитория на сериала са зрели жени. За тях би било интересно  да проследят процеса, по който една жена се примирява с отминалата си младост и се опитва да раздвижи заспалия си сексуален живот.

Продукцията обаче дори не се старае да засегне по-дълбоки въпроси, независимо дали ще е под формата на комедия или драма, а вместо това разчита на разголените кадри на красивата Сара Шахи.

На екран актрисата се справя дотолкова, колкото ролята ѝ позволява. Прави намеци за влиянието на Кари Брадшоу с играта си, както и за жена, затворена в капана на родителството, но с материала, който сценаристите ѝ дават, няма как да развие тези теми. Шахи присъства в сериала само за да показва тялото си, не за да разказва истории.

В самите секс сцени на Шахи скуката и монотонността взимат превес, дори в най-разгорещените ѝ фантазии, оставайки големия въпрос как точно се е превърнала в секс богиня. Само защото показва гърдите си или само защото е навита да прави орална любов на непознат в тоалетната? Еротичните кадри са изпълнени основно с пъшкане и изкривени физиономии, които трябва да подсказват за опити да се достигне до върховно удоволствие.

Подобно на един типичен български филм, който е решил да направи сценария малко по-пикантен, основното свидетелство за хубав секс са полуголите актьори и крясъците. 

Но всеки човек има своите guilty pleasures и ако търсите поредица, в която красиви хора се разголват на екран и гърчат телата си в екстаз, без да разводняват секса с дълбокомислени разговори, Sex/Life може и да ви допадне.

Сякаш той е създаден точно с тази идея, а не да провокира размисли за женските кризи по време на брака и майчинството. Очевидно тези въпроси никак не са секси.

Сериалът Sex/Life е наличен в стрийминг платформата Netflix от 25 юни.

 

Най-четените