Част от проблемите на новия болид на Red Bull - RB10, на тестовете на „Херес" са били свързани с дизайна на колата, призна техническият гений на световните шампиони Ейдриън Нюи. Себастиан Фетел и Дениъл Рикардо навъртяха най-малко километри от всички тимове, които се събраха в Андалусия - малко над 90 или 21 обиколки. Което не е никак много за три дни и половина, тъй като тимът се отказа от следобедните часове на четвъртия ден.
„На „Херес" имахме различни проблеми, свързани с колата и с новия двигател и системите на Renault за събиране и съхранение на енергия - обясни Нюи. - Първо нашите, оказа се, че панелите от шасито, които са твърде близо до ауспуховите тръби се подпалват сами от тях. Нямаше как да тестваме това на дино стенд, не ни стигна времето, иначе щяхме да решим този проблем.
„От друга страна, в Renault имат проблеми с охлаждането, не само на двигателя - допълни Нюи. - В сравнение с миналата година в колата трябва да има много повече радиатори, площта им е два пъти по-голяма, но няма къде да ги сложим. Трябва да търсим компромис, за да не се отрази зле присъствието им на аеродинамиката.
„А има много неща за охлаждане - турбото на двигателя, отделните електрически компоненти в спомагателните системи: батериите, мотор генераторът, контролният блок."
От Renault заявиха онзи ден, че са решили проблемите си от „Херес", а утре започва втората тестова сесия в Бахрейн, където ще видим как е продължило развитието на новите коли във Формула 1 за сезон 2014.