Босът на Red Bull: Не ми пука за титлата

Тимът на Red Bull Формула 1 ще участва в последното състезание за сезон 2010 с двама пилоти, които могат да спечелят световната титла - по-напред е Марк Уебър, който ще има трудната задача да се пребори с водача Фернандо Алонсо. Кампанията на Марк щеше да бъде улеснена, ако шефовете на Red Bull го бяха посочили за пилот №1 на тима по-рано, но това не стана.

Ако в Бразилия Фетел беше пуснал Марк пред себе си, сега Уебър щеше да е само на 1 точка зад Алонсо. Но в Red Bull няма заповеди от бокса, Уебър завърши втори на "Интерлагос" и е на 8 точки зад Алонсо едно състезание преди края на шампионата, а това е пасив, по-голям от разликата в точките, които във Ф1 се дават за първо и второ място - 25 и 18.

След състезанието в Бразилия Фетел обясни, че ще помисли по въпроса дали би пуснал Уебър пред себе си в Абу Даби, ако това се налага от развитието на шампионата. Веднага след това шефът на тима на Red Bull Кристиан Хорнър допълни, че няма да допусне двамата му пилоти да подарят титлата на Алонсо.

Но днес сутринта в австрийската преса се появиха интересни изказвания на големия бос на компанията за енергийни напитки Red Bull Дитрих Матешиц, който обяснява каква е била стратегията на тима му в Бразилия. Според Матешиц, той самият не иска да "манипулира нещата" между двамата му пилоти, дори и това да доведе до загуба на титлата.

Дитрих Матешиц заяви следното пред австрийския вестник Kliene Zeitung: "Нека двамата пилоти се състезават и да става това, което трябва да стане. Ако спечели Алонсо, значи сме нямали късмет. Според мен, накрая ще има щастлив край за нас, като в холивудски филм.

"Според най-лошия сценарий няма да спечелим титлата, нали така? Тогава ще го направим догодина. Нашата философия не се променя - Формула 1 е спорт и трябва да остане спорт. Ние не манипулираме нещата като Ferrari."

В думите на Матешиц има много интересни идеи, което трябва да ни напомни, че Red Bull преследва различни цели от другите големи компании, които участват във Формула 1. Red Bull е по-особена марка, те се гордеят с това, че правят нещата по-различно. Тук става въпрос за компания, произвеждаща напитки, за която маркетингът е жизненоважен, не говорим за голям корпоративен автомобилен производител. Така че, всичко е възможно.

Новините

Най-четените