Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

По 4 спирания за гуми в Малайзия

Жегата и очакваният дъжд в Малайзия може да направят състезанието този уикенд още по-оспорвано Снимка: getty images
Жегата и очакваният дъжд в Малайзия може да направят състезанието този уикенд още по-оспорвано

Доставчикът на гуми във Формула 1 Pirelli прогнозира, че всеки един пилот ще трябва да спира между три и четири пъти в бокса в Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат, като състезанието на "Сепанг" е този уикенд.

По време на зимните тестове се появиха прогнози, че още в първото състезание този сезон Гран при на Австралия в Мелбърн пилотите ще сменят по четири или пет гумите, но надпреварата не беше толкова драматична. Част от пилотите спираха по три пъти, но повечето завършиха състезанието само с две посещения в бокса. А дебютантът Серхио Перес изкара цялата надпревара само с два комплекта гуми.

Моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри обаче е на мнение, че износването на гумите на "Сепанг" ще е много важен фактор за развитието на състезанието.

"Завръщането на Pirelli във Формула 1 в Гран при на Австралия се оказа много вълнуващо и успешно, но предполагаме, че в Малайзия ще е доста по-различно, основно заради по-високите температури и по-сериозното износване на гумите - обясни Хъмбъри.

"Още преди началото на сезона прогнозирахме, че в Австралия всеки пилот ще спира два или три пъти, но мисля, че в Малайзия смените на гуми ще се по-чести - три или четири."

За Гран при на Малайзия Pirelli ще се възползва от възможността да тества нови модели сликове и ще предостави на всеки един от пилотите по два комплекта от по-твърдите сликове, които са с променени характеристики в сравнение с използваните в Австралия.

"Пилотите ще могат да използват тези гуми в петъчните свободни тренировки - обясни Хъмбъри. - С оглед на това, че тестовете през сезона не са разрешени, точно петъчните сесии ни дават възможност да съберем повече информация за представянето на гумите ни, а и тимовете научават нещо повече за нашата продукция."

 

Най-четените