Mercedes може и да не разполагаше с най-бързия болид през сезон 2010 във Формула 1, но частично успокоение е фактът, че в бокса на тима работят най-сръчните механици в световния шампионат.
Списание auto motor und sport анализира представянето на механиците във всички състезания тази година и изводът е, че в пита най-бързо са били обслужвани колите на Михаел Шумахер и Нико Розберг.
ФИА забрани дозареждането с гориво във Формула 1 за 2010 година, което постави акцента при работата на механиците върху бързината при смяната на гуми.
Най-бързият стоп в бокса този сезон е дело на механиците на Red Bull - 2,9 секунди за смяната на четирите гуми на колата на световния шампион Себастиан Фетел на „Монца".
Но в общото подреждане титлата е за Mercedes - механиците са тима са били най-бързи в осем състезания - Малайзия, Турция, Германия, Китай, Испания, Монако, Великобритания и Белгия.
Второто място остава за Red Bull, като механиците на Фетел и Уебър са били най-бързи в Бахрейн, Австралия, Унгария, Италия и Абу Даби. Още три тима имат победи в тази надпревара - Ferrari в три старта, Sauber - в Корея и Бразилия и McLaren - в Япония.
Бързината на механиците на Mercedes се обяснява и с използването на изцяло автоматизираната система със „светофар" в бокса, която дава зелена светлина на мига, в който колата е готова. Тази система дава предимство от половин секунда пред традиционната схема с използването на механик с лолипоп, който следи работата на колегите си и когато те са готови, вдига табелата пред пилота, за да може той да тръгне.
От Red Bull разкриха, че механиците, които сменят гумите са били подбрани след серия от тестове и упражнения, а механикът с табелата е спечелил това място, след като е постигнал най-добър резултат в психологически тест.