Антъни Джошуа тъне в разкош, без да харчи стотинка. Как става това?

Днес Антъни Джошуа е суперзвездата на бокса в тежка категория. На 23 години британецът стана олимпийски шампион, а пет по-късно вече има 20 професионални срещи и също толкова победи, които му донесоха коланите на WBA и IBF.

Последните два успеха на Джошуа - над Владимир Кличко и Карлос Такам - могат да се смятат за върха на кариерата му. Само от тях Антъни спечели над 15 милиона паунда. И вече е един от най-богатите боксьори на нашето време.

Джошуа живее в лукс, но в същото време не харчи почти нищо.

Как става ли? Ами, много лесно - спонсори. Антъни има договори с големи световни марки, като Under Armor, JD Sports, Beats, StubHub, Dafabet, Lynx, Audemars Piguet, Jaguar Land Rover, BXR, Vodafone, Westfield, Lucozade и др.

"Отстрани изглежда, че Джошуа харчи много пари. Той лети с частни самолети, носи скъпи часовници и шофира изключителни автомобили. Но всички те са му предоставени от неговите спонсори, - казва Фреди Кънингам, мениджър на боксьора. - Никога не сме плащали за частен самолет или хеликоптер. Антъни получава маркови автомобили от Land Rover. Той не харчи пари. Той ги спестява."

Кънингам, който в момента е най-близкият човек на звездата, има тъмно минало, свързано с улични банди и престъпления, но вече е в правия път и помага за развитието на бранда AJ Boxing.

"Когато започнах, целта ми беше да стана милионер, но вече е пълно с обикновени хора, дори баби и дядовци, които притежават милиони в недвижими имоти. Затова новата генерация вече мечтае за милиарди, а не за милиони. Страхотно е да си милионер, но трябва да развиваш стремежите си.

Ако веднъж спечеля 10 млн. паунда, за следващата битка целта ми ще бъде да взема десет пъти повече. А ако получа 100 млн., тогава защо да не посегна към милиард? Познавам милиардери, които са постигнали всичко сами. Трудно е, но е възможно", каза Джошуа в интервю за GQ.

Една от големите слабости на Антъни си остават часовниците. Сред любимите му са златен с диаманти на стойност 263 600 паунда и сребърен за 108 000. Естествено, те не са купени от спортиста, а са подарък от швейцарската компания Audemars Piguet.

Любимито място на Джошуа е Дубай, но и тази подробност е свързана с бизнес интереси.

Антъни е посланик на голяма местна туристическа фирма. Блясъкът на емирството го привлича и иска един ден да участва в голям мач в мегаполиса.

Миналия месец Джошуа заедно с бившият капитан на Манчестър Юнайтед Рио Фърдинанд проведоха фитнес семинар в Дубай, на който говориха за ползите от ежедневните тренировки. Събитието бе на покрива на култовия хотел Burj Al Arab. А специално за шампиона, вертолетната площадка на небостъргача беше превърната в ринг.

Двуметровата осанка, ослепителната усмивка и, разбира се, безупречните боксови умения превърнаха Антъни в маркетингова цел №1 за водещите световни компании.

"В началото на кариерата му звъняхме като луди на различни фирми, които отговоряха, че боксът не е за тях. Сега същите тези копмании ще ми счупят телефона да ме търсят", споделя Кънингам, чиито усилия помогнаха на Джошуа да се превърне в това, което е в момента.

И кой, ако не той, знае каква е тайната на успеха на Антъни като бизнес проект:

"Никога не съм срещал такъв човек, който да може да общува на същото ниво както с бензинджиите, така и с ръководителите на най-престижните корпорации. Антъни е народен човек. Той е много привлекателен и истински. Уникален човек и уникален спортист, който е заобиколен от подобаващо обкръжение."

Новините

Най-четените