След 42 години България има първата си завършена магистрала - "Тракия".
"Люлин" не я броим с мижавите й двайсетина километра.
Президентът Росен Плевнелиев и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева прерязаха официално лентата на последния пътен участък днес.
Жътвата на емечика в околните райони беше приключила, така че можеха да извадят хора със знаменца покрай магистралата, но масовката са я пропуснали.
Ако на всеки 40 и повече години правим по една магистрала, във века, когато и въздушните таксита няма да са фантастика, България ще е приключила с магистралния си пръстен.
Магистралата не просто свързва София с морето. Какво по-добро доказателство за приемственост между БКП и БСП - аутобанът, замислен при Тодор Живков е открит по времето, когато на власт е синът на най-близкия му съратник в ЦК - Димитър Станишев.
Нечий пиарски ентусиазъм разпрати още в петък, 12 юли, до медиите прессъобщение, че магистралата е открита - заедно с важни думички в него от речта на транспортния министър Данаил Папазов. После от транспортното министерство се извиниха.
42 години за 360 километра.
Римляните са построили за 26 години близо два пъти по-дългия Виа Игнатиа, с 5 метра широко платно с павирана повърхност.
Какво й липсва на финалната 34-километрова отсечка на "Тракия"? Ами това, което липсва и в цяла България - тоалетни. Но при церемониалното рязане на лентата това няма значение. А и дошлите да я открият, се връщат обратно в София. Другите все ще устискат до морето.
За нямането на бензиностанции властта каза да питаме "частния интерес".
Да ни е честита! По-добре че няма тоалетни, защото по-добре никакви тоалетни, отколкото осрани тоалетни. Никога не сме се славили с добра подръжка на горепосочените обществени санитарни помещения.
Според автора явно по-удачния вариант е въобще да не я правим и откриваме. Явно сентенцията "по-добре късно отколкото никога" не важи за него. Сега ще се започнат с психариите няма бензиностанции, няма магазини, няма тоалетни, няма проститутки и т.н. Еми държавата ако искате да наеме работнички, тоалетни и бензиноколонки. До сега не съм видял бизнес, който отваряйки нов обект, в ден първи всичко да е на мястото си, но пък всички очаквате държавата да е нещо по-различно от нас (а именно мързеливи, мрънкащи, несериозни индивиди).
Плюете по автора и за това, че все имало критици в България, но и аз съм на мнение, че работата не е свършена. Един мащабен инфраструктурен проект не е завършен с това да се изплющи сума ти километри магистрала без бензиностанции и тоалетни. Бъдете сигурни, че ние като данъкоплатци сме си платили и за срещите на държавните мениджъри с бизнеса и за архитектурните планове къде точно да са тоалетните и бензиностанциите, отбивки с ресторанти и т.н. Никой не може да ми разправя, че хората които са изпълнили проекта са индианци и не са учили, какво е докрай изпълнен инфраструктурен план, че не са взимали пример как това се случва в Европа или Азия всеки ден. Напротив, знаели са много добре и не са си свършили работата - или не са представили достатъчно добри условия на фирмите с интерес да строят край магистралата, или битката за кокала е била толкова страшна (фирми на ГЕРБ, БСП И ДПС в луда надпревара), че още никой не се е доредил, или натискът на правителството на ГЕРБ навсяка цена да се дострои по време на мандата им е убил всеки опит да се върши пълноценна работа. В крайна сметка предполагам, че са били и трите - некомпетентност, корупция и намеса на правителството, където не му е работа. Като плюете по българските критици, ще ви кажа как би реагирал немец, ако му разкажа за магистрала без тоалетни и бензиностанции - ще ни нарече калпазани и ще се усмихне в знак на това, че изобщо не е изненадан.
който иска кенефи и капанчета по стария път до морето има много-газ и толкова. Който му се ходи по нужда слиза от магистралата и в най близкото село ходи в нужника.Все пак е 3-3,5 часа