Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Инфлуенсърката и козунакът: Как коледен сладкиш смаза репутацията на Киара Ферани

Италианката губи последователи с всеки следващ ден Снимка: Getty Images
Италианката губи последователи с всеки следващ ден

В тази история са замесени пухкаво панетоне с пълнеж от розов крем, намерение за дебело дарение за детска болница и красива италианка, следвана от 30 милиона души (в последно време бройката на последователите ѝ намаляват прогресивно).

Предполагаше се, че история с такива съставки ще се превърне в чуден коледен разказ с благородно послание, но вместо това стана основание за разтърсващ гняв в социалните мрежи.

Под прицела на колективното негодувание е италианската инфлуенсърка Киара Ферани, която преди малко повече от месец постави началото на кампания, съвместно с марката производители на коледно панетоне Balocco.

Пред последователите си инфлуенсърката сподели няколко снимки, на които държи кутии с панетоне и си хапва от него с елегантен апетит, приканвайки хората от мрежата си да си купят козунака за предстоящите коледни празници.

В цената на празничното панетоне обаче имаше една уловка. Преди кампанията с Ферани сладкишът се продаваше за 3,70 евро кутията, а след нея - за 9 евро.

Инфлунсърката обърна специално внимание на повишението в цената, като подчерта, че то е преднамерено.

В профила си в Instagram Киара заяви, че разликата между двете цени ще бъде преведена като дарение на детската болница в Торино, с което добави още едно основание за поголовно купуване на козунака на Balocco.

Снимка: Getty Images

Месец по-късно се обаче оказа, че най-облагодетелстваният от високата цена на сладкиша е самата Киара Ферани.

От Службата за защита на конкуренцията на пазара са установили, че съвместната рекламна кампания на Ферани и Balocco е подвеждала потребителите.

Производителите на коледното лакомство са дарили 50 000 евро на детската болница в Торино, но преводът е направен през пролетта на настоящата 2023 г.

Тоест, месеци преди Киара да обяви старта на кампанията в Instagram профила си и да заяви, че панетонето ще се продава близо три пъти по-скъпо, защото подкрепя благотворителна инициатива.

Логичните въпроси тук са няколко: на какъв принцип от Balocco са пресметнали бъдещото потребление на козунака, как са решили, че разликата между старата и новата им цена ще е равна точно на 50 000 евро и защо не са изчакали края на кампанията, за да дарят средства на болницата, а са направили превода в началото на годината.

Заради заблудата, че дарението идва от предпразничните продажби на панетонето, Balocco и Киара Ферани са глобени от властите с малко над 1 милион евро за подвеждаща реклама.

Законовата развръзка обаче не сложи край на неволите на инфуенсърката.

Междувременно стана ясно, че тя е прибрала 1 милион евро от рекламата с Balocco, само защото е поставила логото на фирмите си върху сладкиша и е публикувала няколко снимки в Instagram, където го хапва.

Като се има предвид, че Ферани е сред най-влиятелните жени в социалните мрежи, може да се предположи, че колаборацията сериозно е повишила продажбите на панетонето.

Но това, което ядосва хората най-силно, е, че Киара е използвала благородна инициатива, за да оправдае скъпата цена на съвсем обикновен сладкиш.

След изясняването на фактите по казуса близо 1 милион от нейните фенове спряха да я следват в Instagram, а в TikTok следящите скандала заявяват, че репутацията на Ферани завинаги е съсипана, понеже отсега нататък никой няма да приема рекламните ѝ послания за чиста монета.

Надигналата се буря от недоволство принуди Ферани да се извини публично за заблудата.

В Instagram тя публикува видео, в което определи подвеждащата реклама за "грешка в комуникацията".

По думи на инфлуенсърката тя не е разбрала правилно търговската стратегия на Balocco и е допуснала да сподели с последователите си непроверена информация.

Ферани искрено се разкая за недоразумението, като допълни, че ще дари милиона, спечелен от рекламата на панетонето, на детската болница в Торино.

"Грешката ми остава, но искам да се уверя, че от нея може да се роди нещо градивно и положително", казва инфлуенсърката в онлайн обръщението си.

Паралелно с нейното извинение италианският премиер Джорджа Мелони коментира разигралата се драма, като призова хората да не вярват сляпо на инфлуенсърите, понеже в крайна сметка, те са най-големият печеливш от всички примамливи промоции, които рекламират.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените