Три от великите империи в човешката история се сблъскват в пика на силите си - но не в реалността, а в една нова българска компютърна игра.
Victus е хумористична онлайн стратегия, създадена от независимо студио в България и обещаваща да бъде едновременно забавна и предизвикателна.
Става въпрос за браузър игра от типа на Imperia Online и „Хановете" (други български игри, достигнали голяма популярност), в която развивате избрана от вас нация в различни аспекти и влизате в битки, съюзи и търговски отношения с други играчи.
В самото начало можете да изберете една от трите нации във Victus, гърци, римляни или египтяни, и да започнете да я развивате - да събирате ресурси, да строите сгради, да подсилвате армията и по всякакъв начин да повишавате влиянието си в света на играта. Популацията ви нараства, а вашата цивилизация претърпява развитието от един-единствен замък до цяла империя. Постепенно започвате да градите съюзи и да създавате алианси, както и да се изправяте срещу други реални играчи на картата и да провеждате походови битки за завладяване на нови територии (или за запазване на вече завладените).
Victus е free-to-play заглавие, което играете директно през браузъра си. То е безплатно и щом стане готово, ще е достатъчно да влезете в сайта на играта и да се регистрирате, за да започнете да играете.
Повече за това ново българско начинание в областта на стратегическите MMO игри (събиращи огромен брой играчи в една виртуална среда) разказва екипът, който работи по играта вече година и половина. Основателите на Victus Тодор Тодоров и Петър Димитров управляват проекта заедно с маркетинг директора Иван Манчев.
Като цяло, Victus Team е малко студио от десетина души, които освен гейминг ентусиасти са и сериозни професионалисти, а някои от тях имат зад гърба си доста значими проекти: Радомир Мирчев например стои зад българската бордова игра Bright Future (успяла миналата година да набере 300% от финансирането си в Kickstarter), а Янко Симеонов притежава голям опит в MMO игрите и е работил по заглавия като „Хановете".
Самият Петър Димитров, който е арт директор на Victus, е бил 3D артист в студиото за визуални ефекти WorldWide FX и е работил по холивудски филми като „Непобедимите 3" и „Код Лондон".
Във Victus Team харесват различни типове игри, но именно MMO стратегиите са пресечната точка на вкусовете им. А тяхната игра е част от тенденциите за завръщане към корените на видеоигрите - екипът я определя като „old-school стратегическа игра в модерна обвивка". На геймърите ветерани Victus ще напомни city builder класики като Caesar и Pharaoh, а останалите тепърва ще се сблъскат с тяхната пристрастяваща природа - тъй като Victus далеч не е само за закоравелите играчи.
Веднага прави впечатление, че играта изглежда наистина свежо и весело, с цветна и красиво нарисувана 2D графика.
В екипа от самото начало са решили да заложат на по-забавната презентация, а като вдъхновение споменават комиксите за Астерикс и Обеликс. Те осъзнават, че повечето игри в жанра градят по-сериозна атмосфера и целят да внушат епичност, но именно хуморът е нещото, което отличава Victus от пръв поглед.
Как е изграден самият геймплей и колко добре е балансирана играта - това предстои да разберем. Съвсем скоро, някъде през летните месеци, ще се появи нейната първа бета версия, където всички основни геймплейни механики ще са вкарани в действие. Бетата ще е с лимитиран брой играчи, които ще тестват играта и ще дадат обратна връзка на разработчиците.
Същевременно, все още тече Kickstarter кампанията на Victus, като геймърите имат още няколко дни да я подкрепят и така да осигурят на екипа възможност да развие аспектите, които ще отличат играта от конкуренцията.
За подкрепилите проекта в Kickstarter са предвидени различни бонуси, включително и получаване на достъп до бета версията.
„Плановете ни са да пуснем нещо, което е разпознаваемо и за което има определена аудитория, а след това да надграждаме с интересни идеи, които имаме, и част от които са вдъхновени от бордови игри", обясняват от екипа. Една от идеите им е човек да може да прогресира в играта не само чрез битки, а и по други канали - например чрез търговия или дипломация.
Все пак не всеки от играещите ще иска да се сражава, затова създателите държат да изпробват възможността за разрастване чрез мирни методи. В тази връзка те планират да изградят и по-развита система за търговия, с по-специални стоки, с които ще можете да си спечелите предимство спрямо другите играчи. По-специфична crafting система също е част от плановете.
Във Victus са предвидени и допълнителни екстри, които играещите могат да придобият като си платят с истински пари. Целта е обаче те да не развалят баланса и да не дават нечестно предимство пред останалите - разработчиците държат да останат далеч от pay-to-win модела, опорочил доста игри в близките години.
В MMO стратегиите е нормално основни механики и последващи нововъведения да претърпяват промени, след като бъдат тествани в реална среда от геймърите.
Във Victus Team имат предвид, че някои от идеите им може да не сработят, други ще се нуждаят от корекции, но екипът ще остане изключително активен в усъвършенстването на играта. Тодор, Петър и Иван знаят, че голяма част от работата по Victus тепърва предстои и са готови да посрещнат предизвикателството.
На този етап за тях е важно, че към проекта има интерес и положителни отзиви, а надеждата им е още бета версията да им спечели многобройна и вярна аудитория.