28% от мобилните телефони у нас са с операционна система, а над половин милион потребители притежават таблет. Това показват данните на глобалния Consumer Barometer на Интернет гиганта Google.
Изследването показва, че със смартфони разполагат вече 2 030 000 българи, като това надминава прогнозите на мобилните оператори от март т.г. 8% пазарна пенетрация на таблетите също се смята за изненада, тъй като до този момент нямаше достъпна обобщена информация за разпространението на тези относително по-нови устройства. Освен това, не бива да се забравя и фактът, че таблетът в много случаи се използва и от други членове на домакинството.
Разбивка
57% от използващите смартфони българи са мъже. Очаквано 76% от собствениците на телефон с ОС в страната ни са под 40 годишна възраст - все още много от по-възрастните имат притеснения, че няма да се ориентират бързо в средата, която им предлага устройството.
От данните на Google става ясно, че българският смартфон потребител е изключително активен. В Англия този тип устройства владеят 62% от пазара, но само 8% от потребителите ги използват, за да проучат продукт или услуга преди покупка. У нас този процент вече е 10 на сто.
В същото време съпоставяйки цифри от проучвания на МА Пиеро97 и IAB, става ясно, че процента на бюджетите за мобилна дисплей реклама, като част от общия бюджет за дигитална реклама в България е седем пъти по-нисък от този в Англия (2% срещу 14%).
Въпрос само на време е брандовете в България да използват пълния потенциал на този постоянно развиващ се комуникационен канал.