Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как се разкриват френски военни тайни в онлайн игра

Някои играчи приемат прекалено сериозно гейминга Снимка: Wiki Commons
Някои играчи приемат прекалено сериозно гейминга

Видео игрите явно достигнаха до такова ниво на реалистичност, че вече на разработчиците им се налага да молят играчи да не публикуват строго секретна военна документация, само за да подкрепят свои аргументи във форумни спорове.

Именно в такава ситуация се оказаха и създателите на военния симулатор War Thunder от Gaijin Entertainment, след като някои потребители разкриха строго секретни спецификации на танкове... два пъти.

При последният инцидент става въпрос за спор около характеристиките на френският танк "Льоклер" и по-точно скоростта на ротация на куполът на машината в различните ѝ варианти. Тема, която със сигурност не е особено важна за болшинството от хора, но явно представлява сериозен интерес за играчите, държащи особено много на изключително реалистичното представяне на танковете.

Така потребителят с псевдоним __RED_CROSS__ влиза в разпалената дискусия и решава, че най-добрият вариант да докаже, че е прав, е като публикува във форума файлове с части от ръководството на танка, което по принцип е предназначено единствено и само за военни.

Той също така уточнява, че служи в такъв модел танк, докато в същото време други потребители започват спор дали файловете са строго секретни и ги докладват на модератори.

Часове по-късно всички документи са премахнати, а един модератор пише предупредителен коментар.

"Момчета, не е забавно да разпространявате тук класифицирани документи. По този начин поставяте на риск животите на много хора, които всеки ден управляват подобни машини ! Имайте предвид, че всички файлове ще бъдат незабавно изтрити и ще бъдат наложени съответните санкции!"

Танк Льоклер, представен в War Thunder Снимка: Gaijin Entertainment
Танк Льоклер, представен в War Thunder

Това обаче не е първият подобен случай.

По-рано тази година през юни друг потребител публикува секретна информация относно точния луфт между купола и корпуса на британския Challenger 2. По този повод се намесват от британското Министерство на отбраната, като потвърждават, че информацията е класифицирана, а играчът, твърдящ, че е капитан на такъв танк, е нарушил Закона за държавна тайна.

Не е ясно какви са били последствията за този играч, нито какви ще бъдат те за __RED_CROSS__. Със сигурност обаче налице се появява една притеснителна тенденция в общността на War Thunder.

Играта има претенции за изключителна точност и реализъм по отношение представянето на над 2000 вида кораби, самолети, хеликоптери и всякакви други военни машини от последните няколко столетия.

Това включва събиране и поддържане на изключително сложна и голяма база данни от конкретни технически спецификации - процес, който е труден и бавен.

В този смисъл самата компания поощрява играчите сами да търсят и предоставят документация, така че да бъде подобрено към повече реализъм представянето на различните машини в играта. И докато това не е проблем за такива, които отдавна са излезли от въоръжение, то със сигурност представлява сериозен риск, що се отнася за танкове като "Льоклер" или Challenger 2, които и в момента се използват на въоръжение. 

War Thunder се играе от повече от 15 милиона души в цял свят и много от тях инвестират съществени суми пари, за да могат да бъдат конкурентоспособни в играта. Някои до такава степен се увличат в това си хоби, че наистина са готови да направят каквото и да е, само и само да придобият някакво преимущество.

За момента Gaijin Entertainment се ограничават само с триене на файлове, предупреждения, молби към феновете си и обръщане на всичко в хумор.

"Молим ви да не ни изпращате секретни документи. Наистина не ни се иска да свършим оковани в трюма на някой маскиран като товарен кораб на ЦРУ", пишат разработчиците на играта в своя Instagram профил.

За да не се стигне дотам обаче ще трябва да вземат и други мерки, за да контролират поведението на потребителите си.

 

Най-четените