Изпълнителният директор на Fly Dubai Гейт ал Гейт обяви, че не допуска версията за бомбен взрив на борда на катастрофиралия Boeing 737, при който загинаха 62 души край Ростов на Дон.
"За нас няма никакви съмнения, че бомба на борда не е имало", казва той пред "РИА Новости".
По думите му авиокомпанията ще публикува първите резултати от разследването на катастрофата до края на месеца.
Той коментира, че атмосферните условия на летище Ростов на Дон са позволявали изпълнението на полета.
"Ако времето беше неподходящо, самолетът изобщо нямаше да излети", казва още той.
Директорът на компанията твърди, че последният технически преглед на Boeing 737-800 е проведен на 21 януари. Самият самолет е произведен през 2011 г. и се счита за нов.
От основаването си през 2008 г. до днешния инцидент Fly Dubai няма нито една самолетна катастрофа.
Гейт ал-Гейт подчертава, че пилотите на разбилия се самолет са имали достатъчно добра подготовка и опит за управление на самолета.
Командирът на полета има нальот от 5700 летателни часа, а вторият пилот - 5669 часа.
"Това означава, че имат достатъчно ниво за управление на самолета във всякакви условия", казва още ръководителят на Fly Dubai.
"Интерфакс" съобщава, че самолетът е направил два опита да кацне през нощта. Първият опит е направен около 1:35 ч. местно време, но поради неясни причини пилотите не са успели да приземят машината.
След това самолетът е кръжал два часа над Ростов на Дон, за да изразходва горивото си, като около 3:30 ч. е направил втория опит да кацне. Той приключва с катастрофа.
Рядко природно явление край Ростов на Дон
Водещият специалист по метеорология Евгений Тишковец коментира пред РБК, че в атомсферата около района на катастрофата е регистрирано рядко природно явление, наричано струйно течение.
Скоростта на вятъра в него може да достигне до ураганни нива, казва синоптикът.
В момента на катастрофата над Ростов на Дон се е намирала южната периферия на мощен атлантически циклон. Долната граница на облачността е била на ниво 300-600 метра, а скоростта на вятъра през цялата нощ е била между 12-14 м/с, като при пориви е достигала 18-19 м/с.
Тишковец пояснява, че между 600 и 10 000 метра височина се е наблюдавало струйно течение със скорост на ветровия поток над 100 км/ч.
"В природата се среща скорост на вятъра до 900 км/ч. В тази ситуация тя е варирала от 104 км/ч на височина 600 метра до 162 км/ч на височина 5000-7000 метра", казва той и подчертава, че тези условия могат да повлияят на динамиката на полета.
Тишковец коментира, че метеорологичните условия на запасните летища за полета от Дубай са били приемливи за кацане. Решението за избор на летището в гражданската авиация обаче е на командира на полета.
"Трудно е да се прецени какви са били мотивите му, но е важно да отбележим, че в района действаше предупреждение за буря. Информацията е била на разположение на командира на екипажа", казва още той.
Спокоен полет до последния момент
Предварителният анализ на разговорите между пилотите от самолета не показва никакви проблеми - ако се съди по диалога между двамата пилоти, Boeing 737 е летял в нормален режим до момента на катастрофата, твърди източник на "Интерфакс".
Според информацията на агенцията, гласовете на пилотите са били спокойни и не са съобщавали за неизправности на борда до удара в земята.
Диспечерската наземна служба е поддържала постоянна връзка с екипажа на самолета.